Još jedan udar na džep građana: Telekomi najavili povećanje cijena, pitanje je samo koliko

Korisnici imaju mogućnost besplatnog raskidanja ugovora u roku od dva mjeseca od primitka ove obavijesti.

Martina Čizmić | 04.01.2023. / 16:15

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Građani koji se ovih dana bore s povećanjima cijena koje su dijelom posljedica inflacije, a dijelom uvođenja eura, neugodno bi se mogli iznenaditi obavijestima njihovih telekom operatera.

Naime, korisnicima usluga Hrvatskog telekoma već je stigla obavijest o mogućem povećanju cijena njihovih usluga, a korisnicima A1 Hrvatska o uvđenju "indeksne klauzule koja omogućuje usklađivanje mjesečnih naknada jednom godišnje sa stopom inflacije i deflacije". Slične poruke dobili su i korisnici Telemacha i Iskona.

HT je svoje korisnike obavijestio da će 9. siječnja dopuniti Opće uvjete poslovanja, a da će do korekcije cijene doći u "narednim mjesecima" zbog inflacije.

17. siječnja, Državni zavod za statistiku objavit će godišnji prosječni indeks inflacije za 2022. godinu sukladno kojem telekom operateri, u roku od 90 dana od objave navedene stope, imaju mogućnost prilagodbe cijena maksimalno za postotak godišnje prosječne stope inflacije, stoji u obavijesti.

Navode kako će ograničiti podizanje cijena do maksimalno 10 posto godišnje. O eventualnim promjenama korisnike će informirati najkasnije 30 dana prije stupanja na snagu novih cijena.

Zanimljivo, korisnici imaju mogućnost besplatnog raskidanja ugovora u roku od dva mjeseca od primitka obavijesti koju će dobiti uz račun za prosinac, ali nakon što dobiju obavijest o podizanju cijena, i požele raskinuti ugovor, morat će platiti naknadu za prijevremeni raskid.

Iz A1 Hrvatska pak napominju kako se "Indeksacija primjenjuje samo na mjesečne naknade usluga i opcija, što znači da se ne primjenjuje na potrošnju prometa (cijene poziva, slanja SMS/MMS poruka, prijenosa podataka), jednokratne naknade, mjesečne rate za obročnu otplatu uređaja i sl. " Detalje o izmjenama objavit će 10. siječnja na svojima stranicama.

Na pitanje Zimo.hr o tome hoće li i za koliko povećati cijene svojih usluga, iz A1 Hrvatska su poslali sljedeći odgovor:

Sukladno Zakonu o obveznim odnosima i stručnom mišljenju HAKOM-a, A1 Hrvatska je svim korisnicima usluga uz mjesečni račun za prosinac 2022. poslala obavijest o uvođenju tzv. indeksne klauzule u opće uvjete poslovanja. Indeksna klauzula omogućuje operatorima da jednom godišnje usklade cijene usluga sa stopom inflacije i deflacije, što je uobičajena praksa u telekom industriji u svijetu zbog višegodišnjih nestabilnih tržišnih uvjeta i osiguranja nužnih investicija u telekomunikacijsku infrastrukturu. Temeljem ovakve izmjene općih uvjeta poslovanja korisnici imaju pravo na raskid ugovora bez naknade u roku od dva mjeseca od dana primitka obavijesti. U ovom trenutku A1 Hrvatska još uvijek nije donijela konačnu poslovnu odluku o primjeni indeksne klauzule. U slučaju da A1 Hrvatska odluči koristiti tu mogućnost, obavijestit će svoje korisnike najkasnije 30 dana prije primjene novih cijena.

Iste smo upite poslali i ostalim operaterima. 

Iz HT-a su nas uputili na internetsku stranicu na kojoj su naveli da će do promjene doći, ali nisu komentirali upit o povećanju cijena. 

Koliko će cijene otići gore, još nije poznato. Naime, da bi povisili cijene telekomunikacijskih usluga, operateri moraju dobiti odobrenje od Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). 

S obzirom na spomenute najave, za očekivati je da će cijene biti barem 10 posto više. 

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti