S umirovljenjem Concordea završilo je i razdoblje nadzvučnih komercijalnih letova, no posljednjih godina više kompanija razvija takve motore i zrakoplove tako da bi u budućnosti ponovno mogli letjeti brzinama većim od zvuka. A ako se ostvare ambiciozne zamisli Elona Muska, na onim dužim rutama možda čak više nećemo letjeti u klasičnim zrakoplovima, već u raketama, no ako do toga i dođe, sigurno će proći još dosta vremena.
Dok se raketni putnički prijevoz trenutačno ipak čini kao nekakav SF (što ne znači da tako nešto neće biti moguće), puno se realnijim čine nadzvučni letovi. A još jedan korak prema takvim letovima napravila je kompanija Boom Supersonic koja je obavila osmi uspješan test svojih zrakoplova. Iako taj test nije uključivao nadzvučne brzine, zrakoplov XB-1 ostvario je sve zacrtane ciljeve koji su uključivali i najveći dosadašnju visinu od 7,6 km te brzinu od 0,82 maha, a sam fokus testa bio je pokazati da zrakoplov može uspješno letjeti i na velikim visinama i bez posebnog sustava povećane stabilnosti. Riječ je o ključnom sustavu za osiguranje sigurnosti zrakoplova koji poboljšava stabilnost leta automatskim podešavanjem svojih kontrola, objasnili su na stranici Metro.
Testni let trajao je manje od sat vremena, a zrakoplov je letio iznad pustinje Mohave u Kaliforniji. Treba naglasiti kako je riječ o zrakoplovu koji iznosi samo trećinu veličine zrakoplova Overture (kojeg nazivaju i “sin Concordea”) za koji je Boom Supersonic već primio 130 narudžbi od više zrakoplovnih kompanija, uključujući United Airlines, American Airlines i Japan Airlines koje jednom planiraju uvesti taj nadzvučni zrakoplov u svoju flotu. Naravno, ako se pokaže u potpunosti sigurnim.
Sljedeći veliki test za ovu tvrtku bit će probijanje zvučnog zida i brzina veća od 1 maha, a taj test planiran je do kraja ove godine, najavio je na društvenoj mreži X izvršni direktor tvrtke Blake Scholl.
Maksimalna brzina Overturea trebala bi iznositi 1,7 maha, što je puno brže od komercijalnih zrakoplova te bi putovanje između Londona i New Yorka skratilo za otprilike pola u odnosu na današnje letove. S nadzvučnim zrakoplovima putovanje od Londona do ove Velike Jabuke trajalo bi oko 3,5 sati, objasnili su na Business Insideru. Overture bi trebao, poput Concordea, letjeti na visinama od oko 18 km, no prevozit će manji broj putnika - do 80. O cijenama karata, jasno, sada je prerano govoriti, no nije teško zaključiti kako nadzvučna putovanja neće biti jeftina.
Ako sve bude išlo prema planovima šefova Boom Supersonica, a jasno je kako postoji mogućnost da se ti planovi promjene, Overture bi prvi let s putnicima mogao obaviti do kraja ovog desetljeća.