Miroslav Balaž i Goran Terzić rođeni su Vukovarci koji su od malih nogu njegovali ljubav prema Dunavu i pecanju. Još od osnovne škole pecanje na Dunavu za njih je bio najbolji način provođenja slobodnog vremena.
Iz te se ljubavi prema Dunavu i ribljim specijalitetima rodila ideja o stvaranju nečega novog i inovativnog. Miroslavov djed godinama je za obitelj izrađivao proizvode od riječne ribe poput - ribasica, kobasica od ribljeg mesa. A onda su tu bili i riblji ćevapčići i pljeskavice.
Možda čudno zvuči, no Miroslav i Goran prepoznali su da na hrvatskom tržištu nema takvih proizvoda i odlučili udružiti snage. Tako je nastao brend "Panonica", koji donosi nešto potpuno novo hrvatskim nepcima.
Porazgovarali smo s ovim inovativnim Vukovarcima i saznali kako su se uopće odlučili na takav korak i ulazak u projekt "Startaj Hrvatska".
Riječna riba poznati je specijalitet istoka Hrvatske. No otkud ideja da napravite riblje kobasice, ćevapčiće i burgere od ribljeg mesa?
Želja za oživljavanjem tradicije hrvatskog Podunavlja na proizvode od slatkovodne ribe pokazale su se kao dobra poslovna ideja. Tako smo se odlučili na prve ribasice i nakon toga usudili smo se napraviti burgere i ćevapčiće od slatkovodne ribe.
Proizvodi su izrađeni od slatkovodne ribe iz Hrvatske (Foto: Startaj Hrvatska)
Koliko je sam proces obrade kompliciran? Znamo da riječna riba zna imati i jak okus i dosta kostiju?
Proces proizvodnje u biti je jednostavan, posebno zato što primjenjujemo načine obrade i pripreme ribe kakve su primjenjivali naši stari. Jak miris slatkovodne ribe uspješno otklanjamo postupkom koji smo razvijali posljednjih 20 godina. Kosti uklanjamo strojem za otkoštavanje.
Koristite li kakvu tehnologiju ili ima puno ručnog rada?
Naš pogon za preradu opremljen je novim suvremenim strojevima za obradu i preradu ribe.
Kakve su povratne informacije od kupaca koji su isprobali vaše proizvode? Jesu li skeptični isprobati riblji ćevap ili ribasicu?
Degustaciju proizvoda radimo već više godina, a reakcije svih koji su kušali su pozitivne.
Cijela je ideja nastala iz vaše strasti prema pecanju. Imate li još uvijek vremena otići pecati ili ste sad fokusirani na proizvodnju?
Pecanje je hobi za opuštanje. Uz pecanje smo razvijali ideje za svoj posao, a sada vremena imamo sve manje.
Startaj Hrvatska, 27.10. - 2 (Foto: Nova TV)
Što je za vas značio ulazak u projekt Startaj Hrvatska?
Ulazak u projekt Startaj Hrvatska značilo je priznanje za sav uloženi trud i potvrdu da smo krenuli u pravom smjeru. SPAR Hrvatska prepoznao je sve navedeno i odlučio nam otvoriti tržište.
Imate li kakve planove za budućnost? Neke nove riblje proizvode - možda riblji kulen?
Naš poslovni plan uključuje razvoj proizvodnje novih proizvoda. Uskoro pokrećemo pogon za filetiranje ribe, proizvodnju svježih i dimljenih fileta slatkovodne ribe, proizvodnju novih okusa uz paletu postojećih. To uključuje proizvode s dodatkom suhe šljive i suhe smokve.