Automobili na vodik i njihov potencijal možda su još uvijek daleko od ostvarenja, ali francusko-marokanska automobilska tvrtka NamX ima ideju kako ih učiniti upotrebljivijima. Njihov koncept SUV automobila ima zamjenjive vodikove ćelije, pomoću kojih domet tog vozila postaje najmanji problem.
Prijedlog koncepta NamX-a nazvan HUV, izložen na Pariškom sajmu automobila, ima oblik kupea s četvero vrata kojeg je dizajnirala Pininfarina i koji koristi dvostruke sustave za pohranu vodika za maksimiziranje dosega vozila.
HUV Ima fiksni unutarnji spremnik, a iz NamX-a tvrde da mu treba manje od četiri minute da se napuni, a ima i priključke za do šest spremnika vodika, što prema procjenama te tvrtke vozilu treba omogućiti maksimalan domet od 800 kilometara.
NamX zamišlja da bi se njegove boce za vodik mogle ponovno puniti na postajama za vodik, da bi bile dostupne unaprijed napunjene na maloprodajnim mjestima ili da bi se isporučivale u domove vlasnika putem usluga pretplate.
HUV-ov osnovni model došao bi s pogonom na stražnje kotače, koji stvara 300 konjskih snaga (KS) i učinkovitim pogonom na sve kotače koji proizvodi 550 KS. Njegovo ubrzanje od 0-100 km/h bilo bi za samo 4,3 sekunde, a najveća brzina bila bi mu 250 kilometara na sat.
Ipak, ostaje nejasno koliki bi domet tog vozila bio iz njegovog ugrađenog spremnika u odnosu na njegove uklonjive ćelije, i nije jasno je li ovaj sustav toliko koristan kao što se na prvi pogled čini.
Postojeći automobili na vodik, poput Toyote Mirai, već mogu prijeći više od 650 kilometara na svojim unutarnjim spremnicima, a dodatna složenost ove postavke s više kapsula mogla bi samo povećati cijenu samog vozila. Ipak, ideja zamjenjivih dodatnih vodikovih gorivih ćelija je nešto što NamX stavlja korak ispred konkurencije, kad su u pitanju vozila na vodikov pogon.
Izvor: The Drive