Autonomni automobili prepuni su napredne tehnologije, senzora, radara i softvera te su jedan od pokazatelja koliko je tehnologija napredovala tijekom prošlih godina. No koliko god da su ovi automobili napredni, s njima ne možete napraviti jednu običnu stvar na koju smo navikli s klasičnim vozilima – oprati ih u automatskoj autopraonici.

tri vijesti o kojima se priča Komet 3I/ATLAS snimljen teleskopom Hubble 3I/ATLAS "Međuzvjezdani posjetitelj" još je čudniji nego što su znanstvenici mislili Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Šok Ostvarenje noćne more Ako pregledavate pornografiju, ovo vam može život pretvoriti u pakao

Umjesto toga, takvi se automobili trebaju prati ručno, a razlog su upravo brojni senzori i radari koji bi se mogli oštetiti pranjem u automatskoj praonici – ostaci šampona mogli bi prekriti senzore, poremetiti njihovu kalibraciju te djelomično "oslijepiti" automobil. Stručnjaci upozoravaju kako bi se pranjem u automatskoj autopraonici senzori mogli čak u potpunosti uništiti, a njihova cijena može iznositi i više od 100 tisuća dolara. No financijska je šteta, čini se, najmanji problem jer bi autonomna vozila s neispravnim senzorima i radarima mogla predstavljati veliku opasnost na cesti i mogla bi izazvati prometne nesreće.

A upravo zbog tih senzora autonomna vozila moraju se prati i čistiti što češće jer prašina i blato, ostaci kukaca i slični problemi također mogu utjecati na rad senzora.

Zbog toga je Google, odnosno Waymo zaposlio posebnu kompaniju koja se brine o održavanju i pranju njihove flote autonomnih vozila. Arthur Orduña iz kompanije Avis koja održava vozila Waymoa u razgovoru za CNN rekao je kako njihovi automobili imaju njegu "kakvu nema niti jedno vozilo na svijetu". Dodao je kako su potrebni "specijalni procesi koji zahtijevaju puno više njege i fokusa", no nije htio otkriti o kakvim se to "procesima" radi.

Što se ostalih kompanija koje razvijaju autonomna vozila tiče, iz Ubera, Toyote i drugih kompanija kažu kako za čišćenje ovakvih automobila koriste krpe od mikrovlakana, alkohol, vodu i sredstva za čišćenje stakla.

U General Motorsu imaju drugačije ideje za čišćenje senzora, pa umjesto ručnog pranja u same automobile ugrađuju posebnu opremu za čišćenje senzora.

Izvor: CNN