LinkedIn si je dao truda i na osnovu 500 milijuna korisničkih računa s najpoznatije “poslovne mreže” na svijetu kreirao listu najpoželjnijih poslodavaca. Trend koji traje, trend koji nudi gotovo pa jednosmjernu ulicu iz godine u godinu, još jednom je u prvi plan gurnuo tehnološki sektor. U analizi su korištena tri glavna parametra ocjene najpoželjnijih poslodavaca; interes za oglasima i slobodnim mjestima pojedinog poslodavca, interes za brandom koji zastupa kompanija i njihovom odnosu prema zaposlenicima te na kraju zadržavanje zaposlenika u pojedinoj kompaniji. Rezultati nikoga nisu posebno začudili, jer i dalje se najpoželjniji poslodavci kriju u IT sektoru, koji uz sjajna primanja, izazovne poslove i mogućnost napredovanja nudi i brojne druge “neuobičajene” beneficije, kao što su prostori za odmor i zabavu, mogućnost dovođenja djece u posebne vrtiće unutar kompanije, mogućnost dovođenja kućnih ljubimaca na radno mjesto i još podosta toga… Ovo je, dakle, lista najpoželjnijih svjetskih poslodavaca.

1. Alphabet (72 tisuće zaposlenika): Krovna kompanija koja u svojem portfelju ima Google idealan je izbor za stotine tisuća ljudi. Kultura “obiteljskog okruženja”, uz naravno sjajne poslovne mogućnosti i vrhunsku perspektivu godinama ovu kompaniju (ranije, naravno, kao Google) drže na vodećim pozicijama najpoželjnijih poslodavaca.

2. Amazon (341 tisuća zaposlenika): Najpoznatija i jedna od najpopularnijih internetskih trgovina iz godine u godinu raste, uostalom, u narednih godinu i pol u Sjedinjenim Američkim Državama planiraju otvoriti 100 tisuća novih radnih mjesta, pa nije nimalo čudno što su zauzeli ovako visoku poziciju među “radnom snagom”.

3. Facebook (17 tisuća zaposlenika): Najpopularnija društvena mreža na svijetu nezaustavljivo juri prema dvije milijarde korisnika, mnogi i dalje žele biti pričom “koja će promijeniti svijet za generacije koje dolaze”, kako je to opisao “otac” Facebooka, Mark Zuckerberg. Facebook uvijek traži programere, softverske inženjere…

4. Salesforce (25 tisuća zaposlenika): Kompanija, koja između ostaloga, vrlo delikatno pristupa problemu nejednakosti, odnosno ako hoćete jednakosti kod zapošljavanja i kod aktualnih zaposlenika. Spol, rasa i slično njima nisu bitni, dapače, žele što više jednakosti, a to očigledno privlači i one koji bi željeli raditi za njih.

5. Uber (12 tisuća zaposlenika): Iako se u posljednje vrijeme uglavnom bore s negativnim publicitetom, to po svemu sudeći nije previše nagrizlo njihovu odličnu poziciju kada su u pitanju najpoželjniji poslodavci. Ako je već tamo navodno tako grozno, onda je pomalo čudno da “svi žele raditi za njih”, zaključili su analitičari…

6. Tesla (30 tisuća zaposlenika): Možda će netko reći kako ovo nije tehnološka kompanija, jer naglasak je na proizvodnji automobila, ali u svemu je opet temelj tehnologija. Uostalom, kreću novim stazama, žele promijeniti korištenje krovova i solarne energije, između ostaloga, a to mnoge i te kako privlači, zato je Tesla ovako visoko.

7. Apple (110 tisuća zaposlenika): Još malo pa se iz Cupertina sele u novi, famozni, svemirski brod i Apple Park, a i dalje “svatko želi raditi za najvrjedniju kompaniju na svijetu”. Appleu su predviđali pad, siloviti pad, no kompanija se i dalje ne da s vrha, bilo da se radi o vrijednosti ili poželjnom mjestu za stotine tisuća ljudi…

8. Time Warner (25 tisuća zaposlenika): Ovo je, naravno, kompanija koja je svoje carstvo, kapitala i zaposlenika, sagradila na zabavi, ali nedavno su kupljeni od strane AT&T kompanije, pa se opet sve nekako svodi na tehnološki sektor. Kod njih je zlatno pravilo “oslobodi talente da mogu raditi najbolje što znaju”.

9. Walt Disney (195 tisuća zaposlenika): Industrija zabave, ali i tehnološki naprednih rješenja u filmskoj industriji nezamisliva je bez ovog branda, koji gotovo doslovce oslikava njihovu parolu “najsretnijeg mjesta na svijetu”, jer između ostaloga svojim zaposlenicima omogućuje besplatno korištenje njihovih tehnoloških parkova diljem svijeta…

10. Comcast NBCUniversal (160 tisuća zaposlenika): Zanimljivo je kako su se u SAD-u obavezali kako će do kraja ove godine zaposliti čak 10 tisuća ljudi koji dolaze iz redova američke vojske, a koji su iz bilo kojeg razloga okončali karijeru u uniformi. Očigledno je to potaknulo ionako golem interes za rad u njihovim uredima…

I nakon prvih deset pozicija sve je uglavnom vezano uz internet, medije, zabavu ili miks svega navedenog, jer su se do dvadesete pozicije smjestili redom: Airbnb, Netflix, McKinsey & CO (jedan od “uljeza”, jer riječ je o konzultantskoj tvrtki), Dell, Workday, Under Armour (sportska odjeća i obuća), Twitter, CBRE (nekretnine), Visa i JP Morgan Chase & Co (financije).