Pametni zvučnici sve su popularniji gadgeti i tijekom ovogodišnjeg blagdanskog šoping razdoblja mnogi će ispod bora poželjeti neki od Amazonovih ili Googleovih zvučnika s AI glasovnom asistentom. Iako sigurnosni stručnjaci često upozoravaju da su ovakvi uređaji velika opasnost za privatnost ljudi – što su dokazali i neki slučajevi iz prakse, nedavno istraživanje pokazalo je da je veliki broj vlasnika ovih zvučnika tog svjestan, no ne žele zbog straha za privatnost prestati koristiti modernu tehnologiju.
tri vijesti o kojima se priča


Kako bi unaprijedili svoje zvučnike, odnosno glasovne asistente i omogućili im da što bolje razumiju ljude i razgovaraju s njima, Amazon je prije dvije godine pokrenuo program Amazon Prize namijenjen studentima računalnih znanosti s ciljem razvoja konverzacijskih vještima glasovnog asistent Alexe. Studenti diljem svijeta razvijaju chatbotove s kojima korisnici Amazonovih uređaja razgovaraju, a iako su takvi chatbotovi uvelike pomogli u poboljšanju glasovnog asistenta ove kompanije, neki su korisnici ostali šokirani s onim što su čuli od Alexe.
Jedan je korisnik svoje iskustvo s Alexom i chatbotovima opisao "jezivim" jer mu je Amazonov glasovni asistent poručio da "ubije svoje udomitelje". Također, zabilježeni su i slučajevi u kojima je AI asistent razgovarao o seksu i "pražnjenju crijeva" kućnih ljubimaca.
Chatbotovi u konverzacijama koriste podatke koje su prikupili u filmovima, novinama, Wikipediji i drugim internetskim stranicama i tako uče kako odgovoriti na upite tijekom razgovora i upravo u takvom načinu prikupljanja podataka leži problem učenju glasovnih asistenata. Alexa je izjavu o ubojstvu udomitelja "pokupila" s jednog komentara s Reddita te je trenutno teško naučiti glasovne asistente da ignoriraju ovakve komentare i pamte i koriste samo one pozitivne.
No do sada se ipak pokazalo kako su navedeni primjeri samo anomalije koje se zaista rijetko događaju (naravno, u Amazonu će napraviti sve da slične stvari spriječe u budućnosti) te je zahvaljujući ovakvim testovima Alexa postaje sve bolja i pričljivija s korisnicima.
Izvor: Reuters