Brojne su nepoznanice u vezi s novim koronavirusom - mnogo je zaraženih, a asimptomatičnih ljudi; neke informacije govore da u ljudskom tijelu može ostati 14, dok druge govore da može ostati čak 28 dana; najgore prolaze stariji ljudi, no u nekim slučajevima nastradali su i mladi i zdravi ljudi (ne zna se zašto); povezuje ga se s Kawasaki sindromom kod djece itd. Pored toliko informacija, nije čudno što su ljudi prilično zbunjeni kad je riječ o koronavirusu, a u posljednje vrijeme čini se da sve veći broj njih kritizira strogu karantenu u koju je stavljen skoro cijeli svijet, pozivajući se na neke modele koji pokazuju da su se slični rezultati mogli postići s lakšim mjerama. To, naravno, nikada nećemo saznati, no svakako možemo biti zadovoljni što smo u Hrvatskoj izbjegli talijanski i španjolski scenarij.

Mnoge kompanije oslanjaju se na AI algoritme koji upravljaju njihovom trgovinom, marketingom i dostavama te su algoritmi trenirani u običnim uvjetima i bazirani na dugogodišnjem ponašanju ljudi, njihovim kupovnim navikama i slično. Npr. umjetna inteligencija koja upravlja nabavnim lancima u trgovinama "ne razumije" zašto je odjednom višestruko porasla potreba za nabavkom toaletnog papira te ne zna kako postupiti u takvoj situaciji. Kako su se ponašanje ljudi i kupovne navike radikalno promijenili u vrlo kratkom roku, pokazalo se da umjetna inteligencija u takvim situacijama ne može upravljati nekim osnovnim zadacima poput skladištenja zaliha.

Slična je stvar i s marketingom, koji treba prilagoditi karanteni i pandemiji, što naravno umjetna inteligencija trenirana na modelima života prije korone ne može znati niti napraviti. Problem je i s chatbotovima, odnosno umjetnoj inteligenciji koja je godinama trenirana na određeni način komunikacije s ljudima, no ona ne zna što odgovoriti kada joj počnu postavljati pitanja o koronavirusu, karanteni i slično. Za tako nešto potrebni su chatbotovi koji su trenirani upravo za takve situacije, poput našeg Andrije.

Slično je i s preporukama oko kupovine - na temelju vaših prijašnjih kupovina na online trgovinama, AI vam preporučuje proizvode koji bi vas mogli zanimati, no tijekom pandemije stvari se radikalno mijenjaju te ljudi zanimaju potpuno druge stvari, koje im umjetna inteligencija neće moći/znati preporučiti.

Zbog toga, pokazalo je istraživanje koje su proveli na MIT-u, umjetna inteligencija pokazuje znakove zbunjenosti i nereda te se sustavi bazirani na AI ne mogu sami prilagoditi promjenama u korisničkom ponašanju. Npr. čak je i Amazon morao intervenirati i promijeniti algoritme vezane za sustav dostava kako bi prilagodio AI novim i kaotičnim uvjetima koji vladaju na tržištu.

Kao rješenje za ovu krizu, ali i za potencijalne buduće krize, izvanredne situacije i katastrofe, predlaže se treniranje algoritama i s takvim podacima tako da se umjetna inteligencija na vrijeme može promijeniti i prilagoditi novoj situaciji, odnosno iznenadnoj promjeni korisničkog ponašanja.

Izvor: Input