Dobiva li Google ozbiljnu konkurenciju među preglednicima na pametnim telefonima? Ni tjedan dana nakon što je predsavio svoj preglednik Comet, pogonjen umjetnom inteligencijom, Perplexity je pokrenuo pregovore s proizvođačima mobilnih uređaja o predinstalaciji tog preglednika na njihove pametne telefone.
tri vijesti o kojima se priča


Tu je informaciju za Reuters potvrdio izvršni direktor Perplexityja Aravind Srinivas.
Takav potez mogao bi značajno povećati doseg Cometa i Perplexityja, ali i uvesti milijune korisnika diljem svijeta u AI zonu. Naime, iako u EU proizvođači pametnih telefona moraju korisnicima ponuditi da sami izaberu koju će tražilicu i preglednik koristiti, većina ih izabire ono što im je dobro poznato ili ono što je već instalirano na telefon. A to bi moglo dodatno potaknuti ljude da koriste Comet.
Nije lako uvjeriti proizvođače originalne opreme za mobilne uređaje da promijene zadani preglednik s Chromea na Comet, rekao je Srinivas.
Perplexityjev preglednik Comet trenutno se nalazi u beta verziji i dostupan je samo za korištenje na stolnim računalima, no ovaj potez jasno pokazuje da je izbacivanje inačice za mobilne uređaje samo pitanje vremena. Za razliku od "klasičnih" preglednika poput Chromea ili Edgea, Comet integrira Perplexityjevu umjetnu inteligenciju izravno u preglednik, što korisnicima omogućuje drugačije pretraživanje interneta, ali i automatiziranje zadataka kao što su zakazivanje sastanaka ili sažimanje sadržaja na internetskim stranicama.
Srinivas je otkrio kako su u Perplexityju veoma ambiciozni. Naime, sljedeće godine ciljaju na desetke do stotine milijuna korisnika koje planiraju privući službenom verzijom Cometa.
Inače, Perplexity je još u lipnju započeo pregovore sa Samsungom (koji koristi Gemini) i Appleom (koji koristi Apple AI) o integraciji svoje umjetne inteligencije na njihovim uređajima. U kojem obujmu i, što je možda još važnije, po kojoj cijeni, za sad nije poznato. No, ulazak na područje pametnih telefona moglo bi poremetiti planove "velikim" igračima poput OpenAI-a i Googlea.
Izvor: Reuters