Preko 1600 kibernetičkih napada, od kojih se 80 posto odnosi na internetske prijevare, prijavljeno je hrvatskoj policiji u prvih jedanaest mjeseci ove godine, pri čemu se ukupna šteta procjenjuje na više od šest milijuna eura.
Izvijestio je to u petak voditelj Službe kibernetičke sigurnosti Ravnateljstva policije Renato Grgurić, predstavljajući u Ravnateljstvu projekt "Jačanje kapaciteta policije za suzbijanje kibernetičkog kriminaliteta'', istaknuvši da je digitalizacija društva povećala izloženost kibernetičkim napadima svih pojedinaca i njihovih digitalnih podataka.
Šteta u ovoj godini bila je preko 6 milijuna eura i tu je riječ samo o prijavljenim slučajevima, što znači da bi tamna brojka mogla biti dosta veća, a to je dovoljno dobar razlog za provođenje ove kampanje, kako bi osvijestili građane i spriječili da postanu žrtve kaznenih djela, naglasio je.
Grgurić je naveo da MUP za suzbijanje ovih vrsta kriminaliteta u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti koristi 1,6 milijuna eura za jačanje kapaciteta policije, kroz nabavu računalnih sustava za istraživanje otvorenih izvora na internetu i istraživanje na Darknetu, te za specijalizirane treninge policajaca za kibernetički kriminalitet.
Preventivna kampanja "Web heroj"
Budući da je u suzbijanju kibernetičkog kriminaliteta bitna i suradnja s građanima te osvještavanje javnosti i opasnostima internetskih prijevara, Ravnateljstvo će u okviru projekta provesti i preventivnu kampanju "Web heroj", o kojoj je govorila voditeljica Službe prevencije Ravnateljstva policije Sandra Veber.
Svi oblici internetskih prijevara predstavljaju kibernetički kriminalitet koji zahvaća naše građane, odnosno postaju žrtvama kaznenih djela. Upravo iz tog razloga potrebno je građane osvijestiti da ne postanu žrtve tih kaznenih djela i educirati ih što sve u virtualnom svijetu ima i na koji način se mogu zaštiti, poručila je.
Veber je dodala kako je jedna od komponenti projekta jednogodišnja kampanja pod sloganom "Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba", čiji je cilj osvještavanje građana o problemu internetskih prijevara.
Djeca su stvarni svijet preselila u virtualni
Pojasnila je kako taj slogan upućuje da je naglasak na suradnji policije i građana, jer se njihovim senzibiliziranjem i educiranjem o opasnostima internetskih prijevara povećava mogućnost preveniranja i suzbijanja ove vrste kriminaliteta.
Istaknula je kako su ciljane skupine kampanje trgovačka društva koja najčešće budu žrtve tzv. CEO i BEC prijevara, građani posebice starije dobi koji najčešće postaju žrtve tzv. romantičnih, investicijskih i prijevara u online kupovini, te djeca.
Djeca su stvarni svijet preselila u virtualni i ne želimo da postanu žrtve pogotovo nasilnih kaznenih djela, rekla je Veber.