Na portalu e-Građani dostupna je još jedna nova usluga e-Akreditacija. Riječ je o usluzi koja omogućava korisnicima podnošenje inicijalnog upita za akreditaciju putem sustava e-Građani.
Kontinuirano unapređujemo i poboljšavamo sustav e-Građani kako bi građanima omogućili digitalnu komunikaciju s državnim tijelima i lokalnom upravom. Planiramo unaprijediti portal u segmentu pružanja pravovremenih, točnih i svrsishodnih informacija koje će građanima pružiti bolje korisničko iskustvo na portalu e-Građani, naglasio je ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Damir Habijan dodajući kako je ovo 105 usluga na portalu e-Građani od početnih 14.
Inače, akreditacija je postupak kojim akreditacijsko tijelo vrednuje određenu instituciju i potvrđuje da je stručno i tehnički osposobljena za rad u skladu s međunarodno prihvaćenim pravilima.
Također, akreditacijom se dokazuje kompetentnost za obavljanje određenih ispitivanja, mjerenja, certifikacije ili tehničkog nadzora/inspekcije.
Hrvatska akreditacijska agencija (HAA) neovisna je i neprofitna javna ustanova koja obavlja poslove nacionalne službe za akreditaciju u Republici Hrvatskoj.
Upit putem usluge e-Akreditacija je iskaz interesa za početnom akreditacijom koji podnosi organizacija ili iskaz interesa za ponovnom akreditacijom, a podnosi se akreditiranom tijelu. Usluga je namijenjena fizičkim osobama i poslovnim subjektima koji se prijavljuju iz Hrvatske i EU/EAA zemalja.
Gotovo pedeset posto hrvatskih građana koristi portal e-Građani i ta brojka stalno raste. U zadnjih deset godina portal e-Građani korišten je 193 milijuna puta, što znači da su građani toliko puta manje otišli na šalter nekog državnog tijela ili institucije i zatražili neku uslugu.
Kako ističu, cilj je da tijekom 2024. godine portal e-Građani postane bolji alat za rješavanje životnih situacija i aktivna podrška u životu građana, a temeljit će se na bitnim i najučestalijim životnim situacijama u kojima građani koriste usluge državnih tijela. To će se postići informacijama fokusiranim na perspektivu građana, relevantnim informacijama na jednom mjestu i prikazom životnih situacija strukturiranih prema zasebnim koracima. Kod strukturiranja sadržaja u fokusu će biti definirane smjernice primjenjive na sve životne situacije kako bi bile što pristupačnije za građane.