Elon Musk u četvrtak napokon je predstavio toliko očekivani Model Y koji bi, prema nekim analitičarima, trebao biti najvažniji automobil koji je američka kompanija predstavila do sada. Šef Tesle i Space X-a nada se kako će proizvodnja novog automobila (prodaja kreće u jesen sljedeće godine) biti manje stresna u odnosu na "pakao" koji je prošao Modelom 3.
Osim problema s proizvodnjom Modela 3, Teslinu godinu obilježile su i prometne nesreće njihovih vozila kojima je upravljao autopilot (jedna je završila sa smrtnim posljedicama), kao i Muskove avanture na Twitteru zbog kojih je dobio veliku kaznu i zamalo izgubio kontrolu nad kompanijom. Cijelu situaciju "začinio" je i joint kojeg je zapalio u emisiji uživo, kao i priznanje u jednom intervjuu o fizičkoj i psihičkoj izmorenosti do koje ga je doveo radoholičarski način života.
Prilikom predstavljanja Modela Y, još se jednom dotakao 2018. te je priznao da se osjeća kao da je tijekom prošle godine "ostario pet godina".
Način na koji je provodio vrijeme pokušavajući izvući najbolje iz Tesle zaista je bio brutalan – znao je danima spavati u tvornici, radeći 120 sati tjedno, bez da je uopće izlazio vani, zbog čega nije viđao niti djecu niti prijatelje. Također, na pravom godišnjem odmoru nije bio od 2001. godine (da, 18 godina nije stao na loptu, opustio se i odmorio malo duže vremena), a poznati su njegovi problemi sa spavanjem – u jednom prošlogodišnjem intervjuu rekao je da često ima izbor ili uopće ne spavati ili piti tablete.
Elon Musk (Foto: AFP) (Foto: Afp)
Musk je jedan od najboljih primjera radoholičarske kulture Silicijske doline i, kada vidimo sve kroz što je prošao i kroz što prolazi, možemo se pitati kako to da se još nije "ispuhao" i kako uspijeva održati koncentraciju za vođenje dvije velike kompanije. Na Business Insideru upozoravaju na istraživanja koja povezuju prekovremene radne sate i općenito previše rada s brojnim zdravstvenim problemima – od kardiovaskularnih bolesti do raka.
Kao da i s postojećim radnim tempom nije preopterećen, Musk vrijeme troši i na prepucavanja oko tvitova koje objavljuje. Nakon objave na Twitteru u veljači vezanoj uz broj proizvedenih automobila, Komisija za vrijednosne papire (SEC) koja je i prethodno kaznila šefa Tesle zbog aktivnosti na Twitteru, od federalnog suda zatražila je novu kaznu za Muska. S takvom se odlukom Musk ne slaže – ne samo da smatra da nije prekršio nagodbu, već mu je sporna i sama interpretacija te nagodbe s kojom su možda ugrožena i njegova prava zajamčena Prvim amandmanom.
Ako se ovakav tempo nastavi – a pred Teslom je dinamično razdoblje jer planovi kompanije za budućnost, pored Modela Y, uključuju i proizvodnju kamiona, novog Roadstera, kao i najavu električnog pick-up, jasno je kako za Muska niti ove godine nema puno spavanja.
Izvor: Business Insider