Hoće li Google platiti milijarde dolara kazne zbog grijeha iz prošlosti u Velikoj Britaniji? Protiv ove kompanije podignuta je tužba zbog praćenja korisnika Appleovih telefona te je između kolovoza 2011. i veljače 2012. Google je bez odobrenja i znanja korisnika zaobišao postavke privatnosti na Appleovu internetskom pregledniku Safari kako bi skupljao podatke o korisnicima koji su važni oglašivačima.
Individualne tužbe protiv kompanije ujedinjene su u jednu masovnu tužbu pa ako se Google proglasi krivim, ovoj će kompanija morati platiti odštetu 4,4 milijuna tadašnjih vlasnika Appleovih telefona – svatko bi nešto manje od tisuću dolara te bi maksimalna kazna za Google mogla iznositi čak 4,3 milijardi dolara.
Odvjetnici organizacije Google You Owe Us, koja okuplja korisnike iPhonea koji su podigli tužbu, na prvom saslušanju na sudu rekli su kako je Google prikupljao podatke poput rase, fizičkog i mentalnog zdravlja, političkih preferencija, seksualnosti, društvenog standarda, financija, šopinga i lokacija te su na temelju tih podataka korisnici postavljani u različite kategorije za ciljano oglašavanje.
Zbog te tehnike zaobilaženja postavki privatnosti na Safariju Google je već platio milijune dolara kazne u SAD-u, dok ga u Velikoj Britaniji čekaju mnogo veće prijetnje. Odvjetnik koji zastupa organizaciju koja je podigla tužbu uoči početka saslušanja za medije je rekao: "Vjerujem da je ono što je Google napravio jednostavno protiv zakona" te je dodao kako je ponašanje te kompanije utjecalo na milijune ljudi u ovoj zemlji, zbog čega bi trebali snositi odgovornost.
Googleovi odvjetnici, naravno, ne slažu se o ovom tužbom jer smatraju kako nije moguće zaključiti na koje je korisnike utjecala njihova praksa zaobilaženja privatnosti te tvrde kako nema dokaza da su informacije o korisnicima kojih su se dokopali na ovaj način završile u rukama nekih drugih kompanija.
Direktor komunikacija Googleova odjela iz Velike Britanije također smatra kako bi tužba trebala biti odbačena te da su dokaze za to već predali sudu. Dodao je kako je njegovoj kompaniji privatnost korisnika od velike važnosti, a da se u ovom slučaju radi o situaciji koja se dogodila prije šest godine i njegova je kompanija taj problem riješila.
Izvor: The Guardian