S nepune 22. godine, mladi je poduzetnik Ivan Mrvoš ostvario ono o čemu mnogi sanjaju, no stvari nisu bile jednostavne kako  izgleda iz vana. Njegova vizija, predanost i hrabrost, pokazala se kao dobitna kombinacija u pokretanju kompanije koja se bavi izradom pametnih klupa. O njegovom uspjehu govore i druge stvari, a to je da su drugi mladi počeli kopirati njegovu ideju, no teško je postići ono što je Ivan u nekoliko godina uspio sa svojom Include kompanijom.

Njegova pametna klupa Steora nalazi se u sve više država diljem svijeta, a to je tek prvi uspješni proizvod kojeg su umovi u ovoj kompaniji osmislili. Naravno, bez odličnog tima ne bi bilo ništa, što je i sam Ivan spomenuo u ovom kratkom intervjuu.

Priča oko Include-a bit će ispričana još mnogo puta, a ovo je samo uvertira u ono što nas očekuje na TEDxZagreb!
 
Sve je počelo s LED stolcima, možeš li nam ukratko ispričati kako je došlo do ideje pametnih klupa?

Ideja pametne klupe došla je zapravo iz ideje LED stolaca. Nakon što sam uvidio probleme sa samim stolcima poput potrebe za neprestanim punjenjem baterije u stolcima i totalno pogrešnog segmenta tržišta odlučio sam zaustaviti rad na stolcima i pronaći način kako ih pretvoriti u nešto zbilja korisno. Dodavanjem sustava za punjenje mobitela, solarnih modula za energetsku neovisnost i povećanjem dimenzija kako bi više korisnika proizvod moglo koristiti istovremeno došlo je do stvaranja pametne klupe. 
 
Iako je tvoja kompanija još uvijek mlada, može se reći da imaš dosta iskustva. Koji je po tebi bio ključni potez koji te stavio na mapu uspješnih kompanija?

Mislim da je ključni potez bio ujedno i najriskantniji, a to je svakako zapošljavanje velikog broja ljudi na početku prošle godine. To je bilo nešto što sam jednostavno morao učiniti kako bih što brže unaprijedio proizvod i ubrzao izlazak na globalni tržište.  
 
Nedavno ste uspješno završili crowdfunding kampanju, jeste li očekivali ovako odlične rezultate?

Radi se zapravo o crowdinvesting kampanji u kojoj tvrtka prodaje svoj udio investitorima, za razliku od crowfundinga gdje vam ljudi na neki način poklanjaju novac. Definitivno sam zadovoljan kampanjom, a ujedno smo postali i najuspješnija tvrtka na platformi ikada.
 
Pretpostavljamo da budućnost kompanije ovisi o izvozu, koje su vam zemlje najinteresantnije?

Sva tržišta su nam interesantna, međutim u ovom trenutku velike nada polažemo na tržište EU i Australije. Kroz sljedećih nekoliko godina u planu imamo i tržište SAD-a, međutim to je jedna sasvim druga kultura od naše.


 
Koliko ste klupa do sata ukupno isporučili?

Teško je reći točan broj. U prošloj godini oko 150 komada, a taj broj smo u ovoj godini već davno prešli. Cilj nam je do kraja godine prodati 660 klupa, od čega barem pola u izvoz.
 
Što je po tebi ključno za uspjeh kompanije?

Mislim da je ključno da vjerujete u to što radite. Da svojom vjerom i radom motivirate druge od sebe i tada je uspjeh zagarantiran.
 
Misliš li da je za širenje na ostala tržišta potrebna investicija stranih ulagača?

Apsolutno. Bez investicije je jako teško uopće napraviti kvalitetan razvoj proizvoda, a o plasiranju proizvoda na tržište neću ni govoriti...
 
Koji su daljnji koraci? Što možemo očekivati od tebe i tima u sljedećih 5 godina?

Trenutno velikom brzinom širimo tim i tržišta na koja izlazimo. Želimo ostati lider na tržištu pametnih klupa, ali i postati lider po pitanju drugih proizvoda koji se koriste kao dio urbane opreme. Već imamo neke ideje i projekte, međutim u ovom trenutku glavni fokus su nam svakako klupe.
 
Hvala Ivane i želimo ti puno sreće u daljnjem poslovanju.