Povratak "starog" prijatelja: Uskoro će nas posjetiti komet koji su posljednji put vidjeli neandertalci, objavljeno i koliko će biti blizu

Astronomi ističu kako će komet, kad bude prolazio pored Zemlje, biti vidljiv i golim okom, pod uvjetom da to vremenski uvjeti 1. veljače dopuste.

Martina Čizmić | 30.12.2022. / 14:07

Komet C/2022 E3 (ZTF) (Foto: Dan Bartlett)

Komet, koji je u blizini Zemlje bio posljednji put kad su neandertalci šetali ovim prostorima, ponovno se vraća. Radi se o kometu C/2022 E3 (ZTF) koji je u našem susjedstvu bio prije 50 tisuća godina, a početkom veljače 2023. godine proći će pored Zemlje na udaljenosti od 41,8 milijuna kilometara. Trenutno je komet udaljen od Zemlje oko 178 milijuna kilometara.

Slika nije dostupna Udobno se smjestite i uživajte u najljepšem pogledu na komet NEOWISE u svemiru

Iako je prilično star, komet je službeno otkriven tek u ožujku 2022. godine, a znanstvenici su nedavno objavili i prvu fotografiju koja otkriva njegovu zelenu boju i žuti rep sastavljen od prašine.

To će ujedno biti prvi komet koji će biti moguće vidjeti golim okom nakon kometa NEOWISE koji je oduševio brojne ljubitelje astronomije u srpnju 2020. godine. I dok je NEOWISE iza sebe ostavio dugačak rep, E3 će, ističu astronomi, vjerojatno biti vidljiv kao siva pruga na noćnom nebu.

Noćno nebo VIDEO Bacite pogled i otkrijte koliko se noćno nebo promijenilo u posljednjih 12 godina

No, prije nego što E3 navrati do Zemlje, astronomi će uživati u nekim drugim svemirskim pojavama. Tako 2023. godina započinje kišom meteora Kvadrantida, koji bi trebali biti vidljivi i golim okom. Vrhunac će dostignuti u noći s 3. na 4. siječnja, kad će biti moguće vidjeti i do 40 meteora u sat vremena.

Za sve one koji žele promatrati kišu meteora, kao i komet E3, vrijede ista pravila. Udaljite se od gradskih svjetala, pronađite mračno područje i omogućite svojim očima barem 30 minuta da se priviknu na noćno nebo. Toplo se obucite, udobno smjestite i uživajte u nebeskom vatrometu.

Izvor: Daily Mail