Pozor vozači, u susjedstvo nam stiže prva europska tvornica kineskih električnih vozila

Mađarska si je osigurala glavnu ulogu u revoluciji električnih vozila, ugošćujući prvu europsku tvornicu kineskih električnih automobila.

Branimir Vorša | 23.12.2023. / 11:27

BYD Seal (Foto: Afp)

Mađarska bi trebala biti domaćin inauguralnog europskog pogona za proizvodnju električnih vozila (EV) kineske autokompanije BYD, jednog od glavnih igrača na globalnom tržištu električnih vozila.

Nova tvornica, smještena u blizini Szegeda u južnoj Mađarskoj, predstavlja značajno ulaganje i očekuje se da će stvoriti brojne mogućnosti zapošljavanja u regiji. Ministar vanjskih poslova Péter Szijjártó pozdravio je projekt kao jedno od najvećih ulaganja u mađarskoj gospodarskoj povijesti" i najavio da će vlada proširiti financijske poticaje za BYD.

Izgradnja tvornice dodatno će ojačati položaj mađarskog gospodarstva, dodatno ojačati temelje dugoročnog gospodarskog rasta i dodatno ojačati položaj Mađarske u globalnoj tranziciji prema električnim automobilima, naglasio je Szijjártó.

Još jedan strateški mađarski potez

Mađarska se strateški pozicionirala kao globalno središte za proizvodnju litij-ionskih baterija, usklađujući se sa sve većim globalnim pritiskom prema električnim vozilima kako bi se smanjile emisije stakleničkih plinova.

Posljednjih godina Mađarska je privukla glavne igrače u industriji električnih vozila, poput Samsunga i CATL-a, koji su uspostavili pogone za proizvodnju baterija kod naših susjeda. Zabrinutost lokalnog stanovništva i skupina za zaštitu okoliša zbog mogućih posljedica za okoliš, pratila je isto tako ovaj razvoj događaja. Najveća tvornica baterija za električna vozila u Mađarskoj, CATL-ova tvornica od 100 GWh u Debrecenu, dio je vladine strategije za potporu stranim proizvođačima automobila poput Audija, BMW-a i Mercedes-Benza dok prelaze na proizvodnju električnih vozila.

BYD, Teslin istaknuti globalni konkurent u proizvodnji električnih vozila, već upravlja tvornicom za proizvodnju električnih autobusa u Komaromu u Mađarskoj. Međutim, planirani pogon u Szegedu označit će prvo značajno mjesto za proizvodnju kineskih električnih automobila u Europi. Gradonačelnik Szegeda, Laszlo Botka, pripisao je uspješnu ponudu grada za tvornicu njezinom povoljnom geografskom položaju i logističkoj infrastrukturi.

Uspjeh nakon 224 runde pregovora

Smješten u blizini granice Mađarske sa Srbijom, Szeged koristi željeznički koridor razvijen u suradnji s Pekingom u sklopu kineske globalne trgovinske inicijative "Pojas i put" (Belt and road).

Odluka o osnivanju tvornice u Mađarskoj uslijedila je nakon 224 runde pregovora između BYD-a i mađarske vlade. Szijjártó je istaknuo da ovo ulaganje naglašava vodeću ulogu Mađarske u tehnološkoj revoluciji, pozicionirajući zemlju na čelo evoluirajućeg EV krajolika.

Izvor: AP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti