Pozor vozači, u susjedstvo nam stiže prva europska tvornica kineskih električnih vozila

Mađarska si je osigurala glavnu ulogu u revoluciji električnih vozila, ugošćujući prvu europsku tvornicu kineskih električnih automobila.

Branimir Vorša | 23.12.2023. / 11:27 komentari
BYD Seal (Foto: Afp)

Mađarska bi trebala biti domaćin inauguralnog europskog pogona za proizvodnju električnih vozila (EV) kineske autokompanije BYD, jednog od glavnih igrača na globalnom tržištu električnih vozila.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Nova tvornica, smještena u blizini Szegeda u južnoj Mađarskoj, predstavlja značajno ulaganje i očekuje se da će stvoriti brojne mogućnosti zapošljavanja u regiji. Ministar vanjskih poslova Péter Szijjártó pozdravio je projekt kao jedno od najvećih ulaganja u mađarskoj gospodarskoj povijesti" i najavio da će vlada proširiti financijske poticaje za BYD.

Izgradnja tvornice dodatno će ojačati položaj mađarskog gospodarstva, dodatno ojačati temelje dugoročnog gospodarskog rasta i dodatno ojačati položaj Mađarske u globalnoj tranziciji prema električnim automobilima, naglasio je Szijjártó.

Još jedan strateški mađarski potez

Mađarska se strateški pozicionirala kao globalno središte za proizvodnju litij-ionskih baterija, usklađujući se sa sve većim globalnim pritiskom prema električnim vozilima kako bi se smanjile emisije stakleničkih plinova.

Posljednjih godina Mađarska je privukla glavne igrače u industriji električnih vozila, poput Samsunga i CATL-a, koji su uspostavili pogone za proizvodnju baterija kod naših susjeda. Zabrinutost lokalnog stanovništva i skupina za zaštitu okoliša zbog mogućih posljedica za okoliš, pratila je isto tako ovaj razvoj događaja. Najveća tvornica baterija za električna vozila u Mađarskoj, CATL-ova tvornica od 100 GWh u Debrecenu, dio je vladine strategije za potporu stranim proizvođačima automobila poput Audija, BMW-a i Mercedes-Benza dok prelaze na proizvodnju električnih vozila.

BYD, Teslin istaknuti globalni konkurent u proizvodnji električnih vozila, već upravlja tvornicom za proizvodnju električnih autobusa u Komaromu u Mađarskoj. Međutim, planirani pogon u Szegedu označit će prvo značajno mjesto za proizvodnju kineskih električnih automobila u Europi. Gradonačelnik Szegeda, Laszlo Botka, pripisao je uspješnu ponudu grada za tvornicu njezinom povoljnom geografskom položaju i logističkoj infrastrukturi.

Uspjeh nakon 224 runde pregovora

Smješten u blizini granice Mađarske sa Srbijom, Szeged koristi željeznički koridor razvijen u suradnji s Pekingom u sklopu kineske globalne trgovinske inicijative "Pojas i put" (Belt and road).

Odluka o osnivanju tvornice u Mađarskoj uslijedila je nakon 224 runde pregovora između BYD-a i mađarske vlade. Szijjártó je istaknuo da ovo ulaganje naglašava vodeću ulogu Mađarske u tehnološkoj revoluciji, pozicionirajući zemlju na čelo evoluirajućeg EV krajolika.

Izvor: AP

Vezane vijesti