Prava gužva: Prvi put otkriven asteroid, ne s jednim ili dva, već tri mjeseca koji se vrte oko njega

Svemir je prepun iznenađenja za astronome, a jedno takvo predstavlja i prvo otkriće asteroida koji ima čak tri umjetna satelita (mjeseca) oko sebe u pojasu asteroida između Marsa i Jupitera.

Branimir Vorša | 17.02.2022. / 11:46

Već je bilo poznato da asteroid (130) Elektra ima dva mjeseca u svojoj orbiti, no treći se skrivao u podacima koje je prikupio vrlo veliki teleskop Europskog južnog opservatorija u Čileu. Anthony Berdeu iz Nacionalnog instituta za astronomska istraživanja Tajlanda razvio je novi algoritam za obradu podataka i upotrijebio ga za novi pogled na podatke opažanja Elektre iz 2014. godine.

Slika nije dostupna Astronomi otkrili još jedan Zemljin "trojanski asteroid" te poručuju da je idealan kandidat za buduće svemirske misije

Berdeuov rad potvrdio je dva prethodno poznata mjeseca i omogućio otkriće blijeđeg, trećeg mjeseca, koji više nije skriven sjajem glavnog asteroida. Berdeu je vodeći autor studije objavljene u znanstvenom časopisu Astronomy & Astrophysics proteklog tjedna.

Asteroid Elektra se nalazi u glavnom asteroidnom pojasu Sunčevog sustava između Marsa i Jupitera, a njegova neobična priroda privukla je određenu znanstvenu pozornost.

Otkriće će pomoći astronomima da razumiju kako se ti sateliti formiraju i, zauzvrat, pruža ključne informacije o formiranju planeta i evoluciji Sunčevog sustava, stoji u priopćenju Europskog južnog opservatorija.

Slika nije dostupna Mjesec nije jedini? Znanstvenici otkrili da Zemlja ima još jednog prirodnog pratitelja

Asteroidni sustav Elektra mogao bi biti prvi te vrste koji je otkriven, ali vjerojatno nije jedini. Berdeuova metoda analize podataka može se primijeniti i na druge asteroide te bi mogla pokrenuti svojevrsnu potragu za blagom, za drugim četvorkama koje se skrivaju u arhivskim podacima teleskopa.

Izvor: Cnet