Predstavljen solarni automobil koji bi mogao riješiti problem punjenja baterija i dosega

Lightyear 0 punjenjem putem solarnih panela može povećati doseg za oko 70 km dnevno.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 13.06.2022. / 08:52

Lightyear 0 (Foto: Lightyear)

Kompanija Lightyear već godinama razvija solarni automobil, odnosno električno vozilo koje na sebi ima solarne panele putem kojih se može puniti baterija. Nakon šest godina razvoja prototipa Lightyear One prošlog tjedna predstavili su njegov konačni dizajn, ali i novo ime - Lightyear 0.

Slika nije dostupna Kako ekološki prevoziti putnike među otocima? Uz pomoć brodova na solarnu energiju

Proizvodnja bi trebala započeti ove jeseni, a prve isporuke očekuju se u studenom. Planirana je proizvodnja 946 komada ovog automobila, a svi kojima je ovaj automobil zanimljiv dobro će razmisliti o njegovoj kupovini jer za isti iznos mogu dobiti neki skupi sportski automobil. Naime, početna cijena modela Lightyear 0 iznosi čak 250 tisuća eura.

Karakteristike koje su objavili na stranicama ovog nizozemskog start-upa prilično su zanimljive jer doseg s jednim punjenjem baterije od 60 kWh iznosi 625 km uz maksimalnu brzinu od 160 km/h, dok mu od 0 do 100 km/h treba deset sekundi.

Lightyear 0 (Foto: Lightyear)

Ono po čemu je automobil poseban su solarni paneli te bi jedan dan takvog punjenja trebao biti dovoljan za do 70 km dosega. Prema podacima Lightyeara, zahvaljujući solarnom punjenju, automobil bi između dva punjenja baterije mogao prijeći više od 1000 km. Naravno, takvo nešto moguće je u posebnim uvjetima te se podaci odnose na ljetnu vožnju u Amsterdamu od 50 km dnevno.

Tijekom jedne godine, zahvaljujući solarnim panelima, doseg bi se mogao povećati za čak do 11 tisuća km.

Suosnivač i CEO tvrtke Lex Hoefslooth prilikom predstavljanja automobila rekao je kako je svima jasno da će se tijekom godina potražnja za električnim automobilima povećavati, no povećanje prodaje neće pratiti i infrastruktura, odnosno dovoljno veliki broj stanica za punjenje. Umjesto baterija većeg kapaciteta, čija proizvodnja, kaže Hoefslooth, povećava ugljični otisak, rješenje koje Lightyear nudi su baterije većeg dosega, ali manjeg kapaciteta s manjom emisijom stakleničkih plinova.

Mustang Mach-E Stižu jeftinija električna vozila? Šef Forda kaže da počinje cjenovni rat na ovom tržištu

Problem takvog pristupa jest, jasno, cijena. No, na Electreku kažu kako tvrtka radi na razvoju novog, cjenovno prihvatljivog modela koji bi koštao oko 30 tisuća eura. Takav model na tržištu možemo očekivati krajem 2024. ili početkom 2025. godine, no o njemu trenutačno nema previše informacija osim da se razvija pod imenom Lightyear 2.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti