Vjerojatno ni najveći optimisti u Xiaomiju nisu mogli zamisliti bolji scenarij za ulazak njihove kompanije na tržište električnih automobila. Prvi model SU7 oduševio je cijelu industriju i postavio odlične temelje za budućnost. Nakon velikog prodajnog uspjeha limuzine na red je došao i model iz SUV kategorije te je za neke ovo jedan od najiščekivanijih automobila godine.
tri vijesti o kojima se priča


S modelom YU7 koji je javno prikazan ovaj tjedan, Xiaomijeve su ambicije još veće te ovaj automobil napada najpopularnije električno vozilo na svijetu – Teslin Model Y. Taj SUV donosi kombinaciju naprednih specifikacija sa snažnim naglaskom na tehnologiju i sve to uz početnu cijenu od nešto više od 30 tisuća eura (kada se cijena za Kinu prebaci u europsku valutu).
U prvi plan iskaču njegov atraktivan i pomalo sportski dizajn (uspoređuju ga s Ferrarijem Purosangueom), kao i velike dimenzije (dugačak je gotovo 5 metara, širok 1,96 m te visok 1,6 m), a ništa manje zanimljivo nije ni ispod haube. YU7 dostupan je u tri verzije, a najjači model YU7 Max AWD dolazi s pogonom na sva 4 kotača i motorima ukupne snage 508 kW (690 KS) koji, poput sportske jurilice, stotku može uhvatiti za samo 3,23 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 253 km/h. Taj model s takvim brutalnim performansama stoji nešto manje od 40 tisuća eura na kineskom tržištu.
Osnovi model Standard dolazi s jednim stražnjim motorom (snage 320 KS, s ubrzanjem do 100 km/h za nešto manje od 6 sekundi) i stoji 30 tisuća eura, dok model s dvama motorima (Pro verzija) i pogonom na sva 4 kotača ima gotovo 500 KS i za 4,7 sekundi može uhvatiti stotku. Njegova cijena iznosi 33,300 eura.
Inovativna tehnologija za sve
Svi modeli dolaze s podrškom za brzo punjenje – Standard i Pro modeli opremljeni su 96,3 kWh LFP baterijom koji pruža impresivni doseg od 853 km, odnosno 770 km za model s pogonom na sva četiri kotača. Naravno, tek u praksi treba vidjeti koliko će ta vozila zaista moći proći s jednim punjenjem, no ovi su brojevi itekako obećavajući. Najjači model dolazi s baterijom još većeg kapaciteta (101,7 kWh) koja se od 10 do 80 posto može napuniti između od 12 do 21 minute i pruža 760 km dosega.
Što se unutrašnjosti tiče, tu dominira veliki panoramski HyperVision ekran putem kojeg se upravlja svim opcijama u vozilu, automobil je opremljen s čak 25 zvučnika, a velika je pozornost posvećena i kvaliteti i udobnosti sjedala. Za one koji žele, mogu nadoplatiti i ugradbeni 4,6-litarski hladnjak. YU7 opremljen je i brojnim naprednim sigurnosno-tehnološkim rješenjima, uključujući LiDAR te sustav asistencije u vožnji. Kapacitet prtljažnika iznosi 687 l straga, uz dodatnih 141 l sprijeda, a sklapanjem stražnjih sjedala prtljažni prostor se povećava na čak 1.758 litara.
Kako su objasnili na Electreku, taj je automobil najbolji primjer kako svima omogućiti pristup inovativnoj tehnologiji te pokazuje zašto su proizvođači automobila sa zapada u strahu od novih kineskih električnih automobila.
Izvor: EV Arena