Kada smo se svi u prvoj polovici godine odjednom našli u lockdownu, zatvoreni u svoja četiri zida i u scenariju kakav je rijetko tko na planeti mislio da će se dogoditi, ljudima nije preostalo ništa drugo nego posvetiti se stvarima koje mogu raditi samo u svojim kućama. Kuće su tako postale vrtići, škole i poslovni prostori u kojima su djeca pratila nastavu, a odrasli radili (ili pokušavali raditi), ali postale su i npr. teretane te je porasla potražnja za spravama za fitnes i slično.



Vrijeme koje su mnogi provodili doma, a neki još provode, najviše se kratilo s mobilnim uređajima u ruci ili gledanjem u računalo i TV. Dok su mnoge kompanije propadale, tijekom tog vremena neke su i profitirale, a to se pogotovo odnosi na tehnološke tvrtke te je uvelike porasla potražnja za njihovim uslugama, od računala pa do softvera poput Zooma. Također, svoj vrhunac tijekom pandemije ostvario je i Amazon, preko kojeg su milijuni ljudi koji nisu mogli izaći iz kuće kupovali, a profitirao je i - Netflix.

Najpoznatiji streaming servis za videosadržaje mnogima je postao omiljena destinacija tijekom lockdowna te su, kako već nisu mogli ići van, od jutra do mraka gledali serije, filmove i dokumentarce s Netflixa. Naravno, porasla je potražnja i za drugim videoservisima, no najviše je profitirao upravo Netflix. Od ožujka, dakle kada su krenula zatvaranja diljem svijeta do danas, vrijednost dionice kompanije porasla je za čak 75 posto.



Prema medijskom analitičaru Alexu DeGrooteu koji je razgovarao s novinarima CNBC-a, na budući rast cijena dionica, odnosno pretplatnika Netflixa trebala bi utjecati situacija s pandemijom. Trenutačno u Europi, ali i svijetu ponovno čitamo o uvođenju djelomičnog lockdowna, no jednom kada se države ponovno počnu otvarati, odnosno život se vrati u (novu) normalu i pronađe se cjepivo, to se vjerojatno neće dobro odraziti na dionici Netflixa. To je dionica koju bih izbjegao u tom slučaju, komentirao je DeGroote.

U takvom slučaju, ali i s obzirom na to da je broj pretplatničkih servisa za videostreaming sve veći i konkurencija je sve jača, pitanje je koliko bi se povećavao broj pretplatnika Netflixa, tj. hoće li dio korisnika prekinuti s pretplatama i manje vremena provoditi kući uz ekrane, a više vani, kao i prije pandemije.

Izvor: CNBC