Galerija

Promjene su brutalne i nagle. Osim što se izmjestilo radno mjesto - kod mnogih će tvrtki dio tih mjesta takav trajno i ostati - malo je toga o budućnosti vidljivo i jasno.

Strah je dobar, drži vas napetim, dobro je da se bojite jer onda nešto radite na tome, ali previše straha vas može blokirati. I tu dolazimo do, ono što ste prije pitali, do growth mindest. Dakle, da li vi nekakav izazov vidite kao problem i njega se bojite ili kažete wow, super, ovo je odlična prilika, nešto možemo napraviti, možemo mi drugačije, itd. dakle, da li razmišljate na način da se možete razvijati ili imate fixed mindset, ovako je najbolje, ništa ne diraj, nalazite se u svojoj zoni ugode, sve vam je poznato, nema nikakvih izazova, nema straha, i najvažnije, neću pogriješiti, ističe Romeo Jerčić, trener i konzultant.

23.08.2020.
Romeo Jerčić - Trener i konzultant - 2 (Foto: DNEVNIK.hr)

I prije krize uzrokovane pandemijom tvrtke su bile prisiljene mijenjati se, osmišljavati nove poslovne modele i načine upravljanja ljudima, jer je globalna ekonomija stigla do točke zasićenja. Stoga se u poslovnome svijetu već neko vrijeme govori o growth mindsetu.

Mislim da je razgovor među liderima, da razmjenjujete informacije i unutar tvrtke i izvan tvrtke sa svojom konkurencijom, sa stručnjacima koji vam izvana mogu pomoći, ima takvih puno. Mi ne radimo na razvoju svojih ljudi, radimo na razvoju tog hard dijela, radimo na
razvoju strojeva, ali razvoj ljudi više-manje. Imamo puno više šefova i menadžera nego lidera. Međutim postoji jedna stvar u tome, ljudi misle, postoji neka fama da je to nešto jako sofisticirano, komplicirano, imate tvrtke koje stalno upotrebljavaju nazive koji su nerazumljivi ili neke kratice i onda je ljude u principu strah. Ako mene pitate to je sve vrlo jednostavno,
pojašnjava Jerčić. 

Mnoge tvrtke šalju svoje ljude na dodatne edukacije, no stečena znanja, informacije i vještine nekako se zagube po povratku u firmu. A ni sami vlasnici i menadžeri ne znaju kako bi izvukli ono što je i za samu tvrtku korisno. Pa taj novi mindset i dalje ostaje nekako po strani, bez konkretne primjene.

Tvrtke u principu u razvoju svojih ljudi, prvenstveno ne vide povrat tog razvoja, zato što on, takav kakvog danas rade, nije adekvatan. On kao "one time event", nešto što se dogodi, ljude pošalju dva dana na nekakve edukacije, na tome sve završi, to samo po sebi nije dovoljno. I onda menadžment kad ne vidi povrat investicije koju je dao on kaže to je bezveze, što je logično, jer imaju iskustvo da nema povrata, na osnovu toga se stvara uvjerenje da im to ne treba, sama aktivnost je da više ne naručuju i rezultat je da ne razvijaju svoje ljude, dodaje Jerčić. 

23.08.2020.
Informer: Promijeni se, ili nestani - 2 (Foto: Informer)

A bez ljudi s novim znanjima i vizijom, prije svega bez lidera koji su sposobni zajahati val promjena, tvrtka neće imati previše šanse preživjeti globalni lom koji stiže. Za početak, s novim idejama treba skrojiti kratkoročne ciljeve, reorganizirati tvrtku, radne procese, krutost pretopiti u fleksibilnost. I zaroniti u promjene. Tko to neće moći nestat će poput dinosaura.

Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!