Divu internetske trgovine prijeti kazna teška milijardu dolara jer je, prema tužbi koja je protiv njih podignuta, koristio tajni algoritam koji je favorizirao njihove proizvode, kao i proizvode njihovih partnera na Amazonovim stranicama. U tužbi koju je u Velikoj Britaniji podigla grupa za zaštitu prava potrošača, naglašava se kako je, korištenjem tog algoritma i stavljanjem naglaska na svoje proizvode, Amazon prekršio zakon o tržišnom natjecanju.

Amazon Kakva blamaža: Amazonov softver krivo izračunao bonuse menadžerima, dobili su manje iznose od dogovorenih

Njihovi proizvodi, kao i proizvodi njihovih partnera tako su se pojavljivali na dijelu stranice (tzv. buy box) na kojem se preporučuju proizvodi za kupovinu. Daleko od toga da su preporuke bazirane na cijeni ili kvaliteti, buy box favorizira proizvode koje prodaju Amazon ili njihovi partneri koji im plaćaju za logističke poslove, komentirala je Julie Hunter iz organizacije za zaštitu potrošača i dodala kako su zbog toga drugi prodavači, bez obzira na to koliko njihove ponude bile dobre, isključeni iz tih preporuka.

Takvi su proizvodi vidljiviji kupcima tako da je veća vjerojatnost da će ih oni na kraju i kupiti. Stavljanjem u prvi plan svojih proizvoda, Amazon povećava mogućnost svoje zarade na račun konkurenata i njihovih proizvoda. Iz organizacije za konkurentnost i tržište u Velikoj Britaniji kažu kako će pažljivo istražiti koristili li Amazon nelegalne metode kako bi povećao prodaju svojih proizvoda i proizvoda svojih partnera, a čime slabi konkurenciju.

Recenzije na internetu, ilustracija Amazon kreće u borbu s lažnim recenzijama i u Europi

Ekipa u Amazonu, nije teško zaključiti, ne slaže se s tim navodima i optužbama. U službenoj objavi za javnost naglasili su kako nema osnove za takvu tužbu što namjeravaju dokazati tijekom pravnog procesa.

Izvor: The Independent
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju