Ljeto je za većinu djece najdraže razdoblje u godini jer nema škole i školskih obaveza i imaju skoro tri mjeseca za odmaranje, kupanje, uživanje, čitanje i igranje. Međutim, za velik dio djece više slobodnog vremena znači i više vremena koje će provesti na internetu, za računalima ili s telefonima i tabletima u rukama. Naravno, internet je izvor "sveg znanja svijeta" te se na njemu može svašta naučiti, no problem je, osim sadržaja kojeg gledaju, što djeca provode previše vremena na online i na društvenim mrežama.
Engleska povjerenica za djecu Anne Longfield u nedavnom je intervjuu rekla kako roditelji moraju biti proaktivni i spriječiti djecu u prekomjernom korištenju interneta i društvenih mreža napomenuvši kako su za djecu društvene mreže poput slatkiša, dok je vrijeme koje provode na mreži "poput junk fooda" – a nitko od roditelja ne bi htio da im djeca jedu samo brzu i nezdravu hranu.
Također, problem su i društvene mreže, odnosno kompanije koje djecu mame i "tjeraju" na što duže korištenje aplikacija, pri čemu je konkretno spomenula Snapchat i opciju snapstreak (vatrica) koja zahtijeva svakodnevno slanje snapova. Problemi su i preporuke igara jer, upozorava Longfield, djeci će se pojavljivati prijedlozi za nove igre ili videozapise poput onih koje su ranije igrali/gledali, zbog čega će oni nastaviti skidati i igrati slične igre, odnosno gledati nove videozapise, provodeći još više vremena na internetu. Naravno, ovo se ne odnosi samo na djecu, nego na sve korisnike interneta i društvenih mreža.
Posebno je zabrinjavajuće, napomenula je Longfield u intervjuu, što neka djeca kažu da im je nezamislivo provesti dan offline te je roditeljima poručila da, umjesto što stalno "vise " na internetu, djeca bi trebala vrijeme posvetiti razvijanju osobnih vještina i razvijanju "pravih" veza umjesto virtualnih veza.
Brojna dosadašnja istraživanja ukazala su na negativne utjecaje društvenih mreža na mlade te je pred roditeljima težak zadatak, pogotovo sad tijekom ljeta kada su djeca 24 sata dnevno slobodna, kontroliranja vremena koje provode na internetu te bi ih trebali usmjeriti na neke druge, offline-aktivnosti.
Izvor: Business Insider