Projekt Rotary kluba Zagreb Centar pod nazivom ”Revolucija digitalne pismenosti” želi uvesti micro:bit tehnologiju u osnovne škole diljem Hrvatske. Kako bi to ostvarili, udružili su se s  Institutom za razvoj i inovativnost mladih – IRIM i Ministarstvom znanosti i obrazovanja, uz podršku The Rotary Foundation, Rotary Distrikta 1913 i 35 Rotary klubova i distrikata iz zemlje i inozemstva (SAD, Japan, Tajvana, Brazila i Nizozemska).

Kako su istaknuli, u prvoj fazi projekta, u planu je uključiti 300 osnovnih škola iz cijele Hrvatske te isporučiti 15.000 micro:bit uređaja đacima od 1. - 4. razreda i školskim knjižnicama. Također, planirano je osposobiti 1.200 nastavnika i knjižničara za upotrebu i korištenje micro:bit uređaja za koje će biti organizirane edukacije. Dodatno, razvit će se i besplatno omogućiti edukativni materijali za izvođenje lekcija iz raznih predmeta unutar razredne nastave pomoću micro:bit uređaja.

STEM revolucija (Foto: IRIM) Programiranje uz pomoć micro:bita uvodi se u prva četiri razreda osnovne škole

Edukacija Masterclass Croatian Makers ambasadora održava se od 20. do 22. siječnja 2023. godine u Zagrebu. Edukacija je namijenjena ambasadorima projekta Revolucije digitalne pismenosti koji će nakon radionice prenositi znanje i iskustvo rada s micro:bit uređajima u nastavi na nastavnike i knjižničare u školama koje će biti uključene u projekt.

Cilj projekta je uvesti micro:bit tehnologiju u osnovne škole, prilagođenu za korištenje od 1. do 4. razreda. Plan nam je isporučiti 15.000 micro:bitova u 300 osnovnih škola u Hrvatskoj i educirati ambasadore, ukupno 1.200 učitelja, kako bi oni svoje znanje primjenjivali u svojoj nastavi, kazao je Danijel Jozić iz Rotary kluba Zagreb Centar, kao voditelj projekta. Prijave škola za projekt su još uvijek u tijeku. Za sada imao 270 prijava, i ostalo je još par mjesta za zainteresirane škole koje se mogu do krajnjeg roka prijaviti putem ravnatelja ili online. Uvođenje micro:bit uređaja u škole nije novost u svijetu, aktualni su ovogodišnji projekti u V. Britaniji i Danskoj, ali je specifičnost našeg projekta u tome što ga implementiramo na nacionalnoj razini i to među najmlađim školarcima, od 1. -4. razreda.

Istaknuo je kako pohvaljuje entuzijazam i spremnost učitelja da se upuste u ovaj izazovan projekt, znajući kako to s djecom rade na dobrovoljnoj bazi.

Stoga ne sumnjam da će ove aktivnosti imati konkretne i pozitivne ishode.

Vrijednost projekta je gotovo 390 tisuća dolara, a podržan je i sponzoriran od vodećih hrvatskih ICT tvrtki s Telemachom kao glavnim sponzorom projekta. Djeca na kreativan, inovativan i zabavan način koriste jednostavnu tehnologiju putem koje savladavaju nastavno gradivo.

Na taj način digitalno opismenjavamo djecu za budućnost jer je nužna digitalna transformacija našeg društva, ističe Jozić.

Dalia Kager, učiteljica informatike u Osnovnoj školi Eugena Kvaternika iz Velike Gorice osobno koristi micro:bit u nastavi od 5. do 8. razreda već osam godina.

Učenici jako rado koriste micro:bit u nastavi, vole kad se fizički nešto događa. Istraživanja na razini Europske unije su pokazala da učenici koji su rođeni u posljednje vrijeme - digitalni urođenici, nužno ne znaju koristiti digitalnu tehnologiju. Micro:bit ima razne senzore koji se mogu koristiti u programiranju raznih zadataka i programa koji su povezani s kurikulumom. Učitelj, kao autonoman voditelj svoje nastave, može interdisciplinarno i multidisciplinarno povezati sve predmete koje predaje u razrednoj i predmetnoj nastavi kako bi ih podigao na višu razinu. Ovim projektom doprinosimo digitalnoj pismenosti i možemo doprinijeti popularizaciji programiranja, a dodatno, učenici se angažiraju i za STEM tehnologiju, istaknula je.

Učenici nižih razreda rijetko imaju alocirano vrijeme za upotrebu informatičkih učionica. Micro:bitovi će biti smješteni u školskim knjižnicama, kako bi se nastava mogla odvijati bilo ondje, bilo u informatičkim učionicama ili u razredima razredne nastave. Dodatni broj micro:bitova bit će alociran u knjižnicama za posudbu za rad kod kuće.

Obrazovanje je najbolje sredstvo za vertikalnu mobilnost, a to znači jednakost prilika. Neki koji nemaju prilike kao drugi u samom početku, trebali bi dobiti tu priliku da ih stignu. To je ono što potičemo ovim projektom u nižim razredima osnovne škole, poglavito u manjim sredinama. Želimo omogućiti djeci u manjim sredinama da imaju jednaku priliku suvremenog obrazovanja kao ona u Frankfurtu ili Londonu. Vjerujem da je ovo najveći projektu u hrvatskom školstvu, rekao je Nenad Bakić, osnivač IRIM-a.

Pametna rasvjeta (Foto: Thinkstock) Inovativnost i motivacija: U samo šest mjeseci učenici stvorili 88 inventivnih projekata s micro:bitovima

Mikroračunala u projektu će se koristiti unutar-predmetno i među-predmetno, tj. bez promjene kurikuluma. Micro:bit je naprosto nastavno sredstvo za izvođenje postojećeg sadržaja na digitalno kreativan način, pa nije potrebno mijenjati kurikulum za sudjelovanje u projektu.

Ne uvodimo nove predmete i znanja kojima bi opteretili postojeći sustav obrazovanja, već će djeca suvremenim alatima unutar postojećih predmeta, iste bolje razumijevati. Ideja je da djeca istovremeno stječu digitalnu pismenost i kompetencije koje su im potrebne da u postojećim predmetima budu bolji, kaže Bakić.

Dodatno, IRIM će razviti i ponuditi sadržaj za izvođenje lekcija iz raznih predmeta unutar razredne nastave, korištenjem micro:bita, kao što je to razvijeno za 5. i 6. razred osnovne škole. Sadržaj će biti trajno dostupan i nadograđivan.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju