S povratkom u "novo normalno" pao broj virtualnih posjeta hrvatskim muzejima

Iako se brojčano pokušava izmjeriti interes publike za pojedine muzejske sadržaje, same brojke ne mogu biti jedini pokazatelj uspješnosti ili kvalitete programa, ustvrdila je u svom tekstu o istraživanju Tea Rihtar Jurić.

Hina | 22.03.2023. / 10:33

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nakon što je u odnosu na 2021. u prošloj godini posjećenost hrvatskim muzejima porasla za više od 35 posto, broj aktivnosti korisnika na mrežnim stranicama osjetno je pao - za 45 posto, izvijestio je Muzejski dokumentacijski centar.

Dok je u trećoj godini zaredom otkako MDC prikuplja podatke o online kretanjima ukupni broj aktivnosti korisnika smanjen u usporedbi s 2021., skok su doživjele virtualne ture, koje nudi više muzeja u usporedbi s 2020., kao i newsletteri, za koje je uočljiv manje dramatičan, ali stabilan rast.

Na anketu o online posjećenosti u 2022. odazvalo se 126 od 168 muzeja iz Upisnika javnih i privatnih muzeja u RH, a podatke za posjećenost mrežnih stranica dostavilo je 95 muzeja.

Ukupni broj prijavljenih aktivnosti korisnika na mrežnim stranicama 95 muzeja u 2022. iznosi 4.192.259, što je za 3,3 milijuna manje nego u 2021., kada je odgovor dalo 102 muzeja.

Online zbirke imale su 454.499 posjeta, virtualne/online izložbe 188.052, virtualne ture 727.860, online edukativni programi 76.753, online događanja uživo 25.158, dok su newslettere dvadeset muzeja pregledala 254.592 korisnika.

Kao i prethodnih godina, Facebook je nezaobilazan - za svih 121 muzeja koji su dostavili podatke za društvene mreže to je prva društvena mreža, a i podaci o pregledima i aktivnostima svjedoče da je najčešće korištena (15.166.344).

Na ljestvici popularnosti nakon Facebooka slijedi Instagram, koji je navelo 70 muzeja (1.366.724), a najčešća su kombinacija Facebooka, Instagrama i YouTubea, dok Twitter koristi tek deset muzeja (s ukupnom posjećenošću i reakcijama 79.689).

YouTube koristi 60 muzeja, a broj korisnika TikToka u 2022. se povećao na pet muzeja (dosad su ga imala tri muzeja), no podaci o pregledu, pratiteljima i reakcijama na sadržaj (22.130) ne pokazuju onakav boom kakvom smo svjedočili 2021., napominju iz MDC-a.

Videoplatforma Vimeo popela se s jednog muzeja koji ga je koristio u 2021. na njih tri u 2022., dok je ukupan broj pregleda ponuđenih sadržaja 726.

Podatke za blogove, s ukupno više od 48 tisuća pregleda, naveli su Hrvatski školski muzej i Muzeji i galerije Konavala.

Iako se brojčano pokušava izmjeriti interes publike za pojedine muzejske sadržaje, same brojke ne mogu biti jedini pokazatelj uspješnosti ili kvalitete programa, ustvrdila je u svom tekstu o istraživanju Tea Rihtar Jurić.

Cilj korištenja mrežnih kanala trebala bi biti interakcija sa stvarnim korisnikom koji će preko biranih sadržaja obogatiti svoje znanje, dopuniti i produbiti informacije dobivene u muzeju ili se zainteresirati za muzejski sadržaj i sudjelovati u obogaćujućem iskustvu, a nije isključena mogućnost da se pritom i zabavi, zaključila je.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti