Umjetna inteligencija i chatbotovi poput ChatGPT-a već su donijeli brojne promjene na različita tržišta, a disruptivni potencijal AI-a mogao bi osjetiti i Google, i to na svojem najvažnijem proizvodu. Godinama se činilo kako je njihova tražilica nedodirljiva te da na tržištu ne postoji prava alternativa te su sve konkurentske tražilice privukle prilično zanemariv broj korisnika.
No krajem prošle godine pojavile su se prve naznake kako ekipa u Googleu više nije tako sigurna u nastavak svoje dominacije. Naime, ChatGPT je korisnicima pokazao drukčiji način na koji se može doći do informacija s mreže i mnogima se to svidjelo. Umjesto pretraživanja informacija koje im trebaju na poveznicama koje im prikazuje Google, generativni AI daje konkretne odgovore na postavljena pitanja, bez potrebe za otvaranjem poveznica i posebnih članaka. Naravno, takav način prikupljanja informacija ima svoje rizike jer se pokazalo da odgovori nisu uvijek istiniti, a za razliku od guglanja, često nije poznat niti izvor tih informacija.
Dok su u Googleu zabrinuti, generativni AI dao je vjetar u leđa Microsoftovoj tražilici Bing. Nakon implantacije umjetne inteligencije u Bing znatno je porasla njegova popularnost, a prema Bloombergovim informacijama, čini se kako u Samsungu razmišljaju da kao glavnu tražilicu u svoje pametne telefone sada postave upravo Bing.
Trenutačno je u telefonima južnokorejske tvrtke glavna tražilica, naravno, Googleova, a ako se ekipa iz Samsunga odluči za spomenutu promjenu i da prednost Bingu, to bi se moglo itekako odraziti na Googleove financije. Mediji spominju cifru od čak tri milijarde dolara, koliko bi američki tehnološki div godišnje izgubio. Također, Samsung im je iznimno važan jer je riječ o lideru na tržištu pametnih telefona, koji je prošle godine isporučio čak 261 milijun mobilnih uređaja.
Južnokorejska tvrtka u dobrim je odnosima i s Microsoftom i Googleom te još nije donijela konačnu odluku o tražilici koja će biti primarna na njezinim telefonima te, prenosi Bloomberg, pregovori i dalje traju.
Googleovci su, naravno, svjesni tog trenda i opasnosti za njihov najprofitabilniji proizvod te su prebacili fokus s nekih drugih projekata na AI. Već su predstavili vlastiti chatbot Bard, a razvijaju i AI opcije koje u budućnosti namjeravaju implementirati u svoju tražilicu.