Kako je to pokazalo nedavno istraživanje, zaposlenici u mnogim kompanijama već koriste umjetnu inteligenciju koja im pomaže u odrađivanju svakodnevnih poslovnih zadataka. Nekima ChatGPT odrađuje čak oko 80 posto posla pri čemu, naravno, njihovi poslodavci o tome ne znaju ništa.
No dio poslodavaca itekako je dobro svjestan trendova na tržištu i potencijala umjetne inteligencije koja već sada može zamijeniti ne samo neke repetitivne poslove, već i - kreativne poslove. Pri ranijim raspravama o AI, dio stručnjaka naglašavao je kako umjetna inteligencija neće moći, barem ne tako skoro, zamijeniti kreativce, no ChatGPT pokazao je suprotno.
Sada je jedna od najvećih kineskih medijskih i PR kompanija najavila kako će za svoje potrebe, umjesto usluga vanjskih copywritera i grafičkih dizajnera, u budućnosti koristiti upravo generativnu AI. Tvrtka je već stupila u kontakt s Alibabom i Baiduom vezano uz licenciranje njihove AI tehnologije. Kako bi prihvatili novi val sadržaja koji generira AI, od danas smo odlučili prestati s troškovima korištenja usluga vanjskih copywritera i dizajnera, objavili su iz Bluefocus Intelligent Communications Groupa u poruci svojim zaposlenicima. Ova se vijest pozitivno odrazila na burzi na kojoj je cijena dionice ove tvrtke privremeno porasla za skoro 20 posto.
Analitičari smatraju kako bi istim putem mogle krenuti i druge velike kineske agencije, kao i tvrtke diljem svijeta. Nedavno istraživanje Goldman Sachsa pokazalo je kako bi umjetna inteligencija mogla zamijeniti čak četvrtinu poslova u SAD-i u na europskom tržištu, što je oko 300 milijuna poslova. Globalno, predviđaju da je ugroženo oko 18 posto poslova, pri čemu će najveći utjecaj biti u razvijenim zemljama.
Izvor: Tech Spot