Šefa Ubera upozorio na dva velika potencijalna problema za Teslin robotaksi servis

S predstavljanjem robotaksi servisa Tesla ulazi i na Uberovo tržište.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 16.08.2024. / 14:20

Dara Khosrowshahi, Uber (Foto: Afp)

Ako ponovno ne dođe do nekih novih promjena i odgoda, što nas ne bi začudilo kada je Elon Musk u pitanju, Tesla bi početkom listopada trebala predstaviti svoj toliko najavljivani robotaksi servis. Sve detalje ćemo saznati naknadno, a prema informacijama koje se šire mrežom, čini se kako Musk planira predstaviti poseban autonomni automobil koji će se koristiti za robotaksi servis, ali navodno namjerava omogućiti i vlasnicima Teslinih vozila da svoje automobile iznajme takvom servisu.

Elon Musk Musk priprema najnevjerojatniju demonstraciju novog Teslinog automobila: Imat će “vanzemaljsku tehnologiju” i moći će poletjeti

Automobili najveći dio dana ionako provode na parkiralištu, a Muskova ideja je da bi, dok ljudi rade ili su u kući, njihova vozila budu dio robotaksi servisa te im ostvaruju prihode. Ideja je svakako zanimljiva, no tek ćemo vidjeti koliko će biti uspješna, što će ovisiti i o načinu njene implementacije.

O Teslinom robotaksi servisu nedavno je govorio je izvršni direktor Ubera Dara Khosrowshahi na Logan Bartlett Show podcastu. Muskova tvrtka s takvim bi servisom ušla na njegovo tržište, što znači da bi im mogla uzeti dio (možda i osjetni) tržišta i prihoda. Khosrowshahi upozorava kako mu se čini da Tesla podcjenjuje kompleksnost vođenja flote automobila koji su u vlasništvu privatnih osoba. Pri tome je nabrojao i dva važna razloga za to.

Kao prvi razlog, koji je u biti i logičan, rekao je kako ljudima taksiji ponajviše trebaju u dva slučaja tijekom dana - kada idu na posao i kada se vraćaju s posla. No problem je što će u isto to vrijeme i vlasnicima Teslinih vozila trebati njihovi automobili da dođu na posao i vrate se kući. Tako će, tijekom najveće potražnje za taksijima, brojni Teslini automobili biti zauzeti. Naknadno, kada stignu na posao, past će i potražnja za prijevozom.

Druga stvar koja smatra važnom jest sama ideja da bi netko htio svoj automobil davati potpunim strancima za korištenje pa makar od toga i zarađivali. Jasno je kako Tesle nisu jeftine i pitanje je koliko će ljudi biti voljno otvoriti svoja vozila strancima koji bi ih mogli zaprljati, oštetiti i slično. Izvršni direktor Ubera kaže kako je pitanje ne samo koji bi vlasnik Tesle pristao na tako nešto, već i koji bi općenito vlasnik automobila otvorio vrata svog ljubimca na 4 kotača strancima.

Dara Khosrowshahi, Uber Uber dogovorio suradnju s kineskim proizvođačem električnih automobila

CEO Ubera naglašava kako nije tako jednostavno niti izgraditi cjelokupnu infrastrukturu korisničke službe koja će biti namijenjena i vozačima i putnicima u vozilima, odnosno u slučaju Tesle, vlasnicima tih automobila i njihovim putnicima. “Morali smo naučiti izgraditi takav sistem koji će moći sve omogućiti i vozačima i putnicima. Trebalo nam je 15 godina. Trebali su nam deseci milijardi dolara kapitala”, upozorio je na potencijalne velike izazove Dara Khosrowshahi.

Usprkos svemu što je rekao, on se ipak slaže s Muskom oko jedne stvari - autonomija je budućnost tako da se ne bi trebali čuditi ako će jednom Uber i Tesla potpisati nekakvo partnerstvo pa ćemo Tesline robotaksije moći pozvati putem Uberove aplikacije.

Izvor: Electrek

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti