Još uvijek nema službenih informacija o uzroku prometne nesreće Teslina automobila koji se izletio s ceste i zapalio se, a u kojem su poginule dvije osobe. Prve informacije koje je objavila policija govorile su kako na prednjem sjedištu automobila nije bilo nikoga, tj. da u automobilu nije bilo vozača pa su iz policije nesreću odmah povezali s Teslinim autopilotom, odnosno softverom za autonomno upravljanje vozilom. Vjetar u leđa tim tvrdnjama dala je supruga jednog od tragično preminulih muškaraca jer joj je muž, nedugo prije nesreće, javio da se idu voziti i spomenuo je autopilot.
Što se konkretno dogodilo, nije poznato, no već nakon prvih informacija o nesreći kojoj je navodno kumovao autopilot, dio vlasnika Teslinih vozila te osoba koji više godina prate Muskovu kompanije izrazio je sumnju u tu verziju priče. Naime, upozorili su kako autopilot ima brojne sigurnosne opcije koje bi trebale spriječiti takve situacije, na što je, među inim, upozorio i jedan korisnik Twittera. Napisao je kako sjedalo prepoznaje težinu, kao potvrdu da je vozač na njemu, ruke moraju biti na volanu te da autopilot prepoznaje ograničenje brzine i ne vozi iznad njega.
Your research as a private individual is better than professionals @WSJ!
— Elon Musk (@elonmusk) April 19, 2021
Data logs recovered so far show Autopilot was not enabled & this car did not purchase FSD.
Moreover, standard Autopilot would require lane lines to turn on, which this street did not have.
Na taj je tvit reagirao i Elon Musk, koji je napisao kako podaci iz automobila pokazuju da u trenutku nesreće autopilot nije bio aktiviran te da taj automobil nije imao kupljen softver Full Self-Driving, a upozorio je kako su da bi autopilot bio aktivan, nužne i trake na cestama, što nije bio slučaj s cestom na kojoj je došlo do prometne nesreće. Pri tome je Elon opleo i po medijima napisavši da je istraživanje korisnika koji je objavio taj tvit puno bolje od profesionalaca, obrušivši se prije svega na novinare Wall Street Journala.
Dakle, ako autopilot nije bio uključen, a na prednjem sjedištu nije bilo vozača, što se onda dogodilo te kobne večeri? Na Electreku, stranici koja detaljno prati industriju električnih automobila i Teslu, napominju kako postoje načini na koji se mogu zaobići takva sigurnosne opcije koje sprječavaju korištenje autopilota u određenim situacijama. Cijela je situacija prilično neobična i čudna, a odgovor na to što se dogodilo trebala bi dati cjelovita istraga koja će, naravno, uključivati i podatke iz samog automobila.