Lajk je zamišljen kao simbol kojim korisnici na društvenim mrežama pokazuju da im se određena objava, fotografija ili videozapis sviđaju, no s vremenom se razvio u nešto puno veće – za mnoge je broj lajkova postao statusni simbol, dio korisnika briše objave ako u kratko vrijeme ne dobiju dovoljan broj lajkova, a u ovo vrijeme influencera koji zarađuju veliki novac aktivnostima na društvenim mrežama lajkovi donose novac i žive od njih.

No palac gore (ili srce, smajlić ili neki drugi oblik lajka) za mnoge stvara i velik pritisak, pa mnogi objavljuju sadržaj samo kako bi objava dobila što više lajkova. Zbog toga dio mladih postaje depresivan te se stvara nekakav oblik konkurencije čak i među prijateljima.

Čini se da je Instagram poduzeo prvi korak kojim bi mogao riješiti taj problem i ovisnost o lajkovima – napravili su interni prototip novog dizajna društvene mreže u kojem je skriven broj lajkova. Ta brojka vidljiva je samo osobi koja objavi određenu fotografiju ili video, dok ostali ne mogu vidjeti koliko je ljudi kliknulo na "srce" ispod te objave, no mogu vidjeti korisnička imena nekih ljudi, tj. prijatelja s Instagrama koji su također lajkali taj sadržaj.

Na tu je opciju naišla inženjerka Jane Manchun Wong kada je proučavala kod aplikacije za Android te je objavila screenshot kako izgledaju objave s Instagrama bez opcije srca.

Na brojne upite iz medija, iz Instagrama su potvrdili kako je riječ o internom prototipu dizajna – napominju kako ga trenutačno još ne testiraju, no uvijek istražuju opcije kojima bi smanjili pritisak na korisnike ove mreže.

Na TechCruncheu napominju kako je Wong i ranije u kodu otkrivala neke novitete poput videopoziva na Instagramu i dodavanja glazbe u Stories, što su opcije koje je na kraju Instagram i službeno predstavio. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se na kraju odlučiti i za opciju skrivanja broja lajkova.

Što vi mislite – smatrate li da bi se skrivanjem lajkova smanjio pritisak s velikog broja korisnika koji bi se mogli posvetiti objavljivanju kvalitetnijeg sadržaja (ne samo sadržaja kojim žele privući lajkove) ili i dalje želite vidjeti koliko je ljudi dalo palac gore ili srce objavama na Instagramu?

Izvor: TechCrunch