Uber se trenutno nalazi u velikoj krizi te su posljednji mjeseci bili iznimno teški za sve u kompaniji – pljušte optužbe o seksualnom zlostavljanju, krađi intelektualnih podataka od Googlea, izgubili su licencu za rad u Londonu, a nedavno je s čelne pozicije kompanije morao odstupiti osnivač i dugogodišnji CEO Travis Kalanick. Dok će novi CEO Ubera Dara Khosrowshahi pokušati spasiti stvar i kompaniju ponovno okrenuti u pozitivnom smjeru, jedna druga kompanija pokušava iskoristiti njihove probleme i zauzeti što veći dio tržišta taksi prijevoza – prvo u SAD-u, a onda i u drugim zemljama diljem svijeta. Riječ je o Lyftu koji je u posljednjoj rundi financiranja prikupio čak milijardu dolara, a najveću svotu novca uložio je Google, odnosno Alphabetov investicijski fond CapitalG.

Sljedeći korak o kojem u ovoj kompaniji razmišljaju, a koji je neizbježan za daljnji rast i razvoj jest izlazak na burzu, što bi se moglo dogoditi već sljedeće godine. Prema ljudima upoznatim sa situacijom, iz Lyfta već su obavili razgovore s bankama vezanim uz inicijalnu ponudu dionica, ali još nisu donijeli odluku vezanu uz banku koja će voditi IPO. Prije nove investicije vrijednost Lyfta iznosila je 6,9 milijardi dolara, dok je sada porasla na 10 milijardi, a bit će zanimljivo vidjeti kolika će biti procijenjena vrijednost ove kompanije prilikom izlaska na burzu i kolika će biti cijena dionice. Kolika je razlika između Lyfta i Ubera najbolje možemo vidjeti upravo prema vrijednosti kompanija baziranoj na investicijama jer je Uber procijenjen na čak 70 milijardi dolara, dok je vrijednost Lyfta 10 milijardi. Što se Ubera tiče, ova bi kompanija mogla izaći na burzu kroz godinu i pol do tri godine, a Dara Khosrowshahi prije toga želi Uber dovesti u red i riješiti nagomilane probleme.

Veliku šansu za budući rast CEO Lyfta John Zimmer vidi u činjenici što se trenutno u SAD-u samo za 0,5 posto prijeđenih milja automobilima koriste taksi servisi poput Lyfta i Ubera te se očekuje da će taj postotak rasti tijekom sljedećih godina, što znači više vožnji i više dolara za njegovu kompaniju. Također, Lyft se priprema i za autonomnu budućnost u kojoj će cestama vladati automobili kojima će upravljati računala te su pokrenuli Open Platform Initiative, koaliciju automobilskih i tehnoloških kompanija čiji je cilj razvoj softvera za autonomna vozila, a dio te grupe su i General Motors, Ford i Waymo.

Izvor: NY Times