Srpska firma Razor je uspela da postane jedna od 50 najboljih firmi za pravljenje Facebook aplikacija na svetu i prva je firma koja je proizvođač FB aplikacija za Irsku.
Vuk Mirković, izvršni direktor i osnivač digitalne agencije Razor, za “24 sata” kaže da je bio veliki izazov za njih kada su počeli s radom 2002. godine, a da su uspeli veoma brzo da izađu na evropsko tržište.
- Već nakon četiri godine usluge smo pružali na inostranim tržištima, odnosno u EU. Zbog izuzetno razvijenog IT sektora i dobrih poslovnih veza, Razor je 2009. godine otvorio predstavništvo u Korku, u Irskoj. Sada sarađujemo sa najvećim svetskim kompanijama poput 'Sony', 'Nokia', 'Chevrolet', 'Vodafone', 'Delhaiz'... - priča Mirković.
Proces izrade, objašnjava Mirković, počinje razumevanjem ciljeva, odnosno rezultata koje klijent želi da postigne, nakon čega se pristupa razvoju koncepta same aplikacije.
- Tokom procesa uzimaju se u obzir mogućnosti i ograničenja koje Facebook postavlja u razvoju, ali i zakonska regulativa u zemlji, odnosno regiji sedišta klijenta. Koncept aplikacije se razvija grafički, gde se dizajnira svaki „ekran“ koji se u scenariju pojavljuje, kao i poruke koje želimo da plasiramo. Sav materijal se potom kodira, implementira u Facebook i testira. Jednom kada je aplikacija testirana, ona se lansira i počinje proces praćenja njenog korišćenja i interakcije sa korisnicima - kaže Mirković.
I u budućnosti će Facebook, ali i Twitter i YouTube, igrati važnu ulogu u digitalnoj komunikaciji, smatra Mirković, i dodaje da porast broja korisnika koji servisima pristupaju putem prenosnih uređaja, mobilnih telefona i tableta otvara prozor novog, mnogo intimnijeg iskustva interakcije sa korisnikom, sa svim izazovima koje takva promena nosi.
Posetite zvanični web sajt digitalne agencije Razor