Iako je mnogima Tesla i dalje sinonim za električne automobile, situacija se na tržištu polako mijenja. Pored sve popularnijih kineskih kompanija, u posljednje vrijeme možemo vidjeti i rezultate investiranja u elektrifikaciju tradicionalnih automobilskih kompanija.
To pogotovo možemo reći za Volkswagen Group, ali velike planove na ovom tržištu ima i Stellantis. Prema riječima njihova izvršnog direktora Carlosa Tavaresa, njihov plan je postati lider na tržištu električnih automobila na europskom tržištu te su na dobrom putu da taj plan pretvore u stvarnost.
Tijekom objave poslovnih i prodajnih rezultata za prvu polovicu ove godine, Tavares se pozvao na podatke Dataforcea, prema kojima je Stellantis na dijelu europskog tržišta prestigao Teslu i približava se vodećoj kompaniji, Volkswagen Grupi.
Prema tim podacima, a koji se odnose na broj registriranih električnih automobila (isključivo električnih vozila, ne hibrida) na području zemalja EU te Velike Britanije, Švicarske, Islanda i Norveške, ali ne i Portugala, Švedske i Finske, VW Group je tijekom prvih šest mjeseci ove godine prodao nešto više od 116 tisuća automobila, dok Stellantis malo zaostaje i prodali su nešto više od 105 tisuća. Što se Tesle tiče, Muskova tvrtka zauzela je treće mjesto s prodanih nešto više od 78 tisuća vozila.
Prema analitičaru Matthiasu Schmidtu, porast prodaje na tržištu zapadne Europe Stellantis može zahvaliti velikoj potražnji za novom generacijom električnog Fiata 500, a odlične prodajne brojke zabilježio je i model Peugeot e-208. Prva dva mjesta po prodaji pojedinačnih modela na spomenutim tržištima ipak je zauzela Tesla (Model Y i Model 3), dok je Fiat 500 na trećem mjestu. Peugeot e-208 nalazi se na četvrtom mjestu, dok se tek na petom nalazi jedan automobil VW Grupe - Škoda Enyaq.
Treba naglasiti kako će u drugoj polovici godine VW i Stellantis imati veću konkurenciju od Tesle na koju je ranije ove godine utjecao lockdown u Kini, a ubrzat će se i proizvodnja u tvornici u Njemačkoj.
Izvor: Automotive News Europe