Što kažete na ovaj potez BMW-a? Nakon kupovine automobila, za korištenje određenih opcija trebat će plaćati pretplatu

U nekim budućim automobilima BMW-a bit će dostupne opcije koje vlasnici neće moći koristiti, osim ako ne plate mjesečnu pretplatu na njih.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 03.07.2020. / 16:56

BMW (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Posljednjih godina u brojnim industrijama postali su popularni pretplatnički modeli. Mnogima je izgubilo smisao kupovati digitalne albume i plaćati ih desetak dolara, kada za isti mjesečni iznos možete imati pristup milijunima pjesama. Isto je i s filmovima i dokumentarcima, stripovima, knjigama u digitalnom obliku, softverom koji koristimo na računalima, tabletima i telefonima itd.

Slika nije dostupna Električna verzija nadolazećeg BMW-a M5 imat će više od 1000 KS

Pretplatnički modeli polako se šire i na neke druge industrije u kojima ih možda ne bi očekivali. Npr. neke automobilske kompanije omogućile su korisnicima da za plaćanje određene mjesečne pretplate dobiju mogućnost mijenjati automobile te kompanije kad god zažele (naravno, broj i vrsta vozila ovisi o uvjetima pretplate). Dok neki proizvođači vozila i dalje eksperimentiraju s tim modelom, iz Mercedesa su ovaj tjedan objavili kako, zbog ne baš prevelikog interesa, odustaju od takvog servisa.

No zato su prije 2 dana iz BMW-a objavili planove za vlastite pretplatničke modele kakve dosad baš nismo viđali u automobilima. Naime, umjesto plaćanja pretplate na automobile, u njemačkom automobilskom gigantu namjeravaju početi naplaćivati korištenje određenih opcija u svojim vozilima. Kupcima bi takve opcije bile dostupne mjesec ili tri mjeseca nakon kupovine, a ako ih žele nastaviti koristiti, trebat će platiti pretplatu.

Opcije koje su spomenuli na (virtualnoj) konferenciji za medije održanoj prije dva dana odnose se na grijana sjedala, adaptivni tempomat, automatsko paljenje dugih svjetala itd. Takve bi opcije bile dostupne u automobilima, no ako njihovi vlasnici ne bi plaćali određenu pretplatu, ne bi ih mogli koristiti. Pretplata bi se mogla plaćati na rok od nekoliko mjeseci ili nekoliko godina tako da bi kupci ovog vozila mogli plaćati usluge poput grijanih sjedala samo tijekom zimskih mjeseci.

Slika nije dostupna Ovo nije običan BMW, ovo je hotelska soba na kotačima

Ideja BMW-a prilično je zanimljiva, no kako je riječ o načinu poslovanja na koje vozači dosad nisu navikli, bit će zanimljivo vidjeti kako će (i hoće li) prihvatiti plaćanje pretplate za korištenje dodatnih opcija u automobilu. Također, plaćanje dodatnih opcija omogućit će kupcima rabljenih automobila da, nakon što kupe rabljeni BMW, uz plaćanje mjesečne pretplate počnu koristiti neke dodatne mogućnost koje nije koristio prijašnji vlasnik.

Izvor: Cnet
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti