Da s neki proizvođači kućanskih uređaja unaprijed programirali prestanak rada, već je poznato. EU je jasno rekla što misli po tom pitanju i da tu praksu treba ukloniti te usvojila Rezoluciju o pravu na popravak. Prema toj rezoluciji, građani bi u trenutku kupnje trebali biti informirani o tome je li uređaj moguće popraviti te koliko su dostupni rezervni dijelovi - imati svojevrsnu oznaku popravljivosti.

Biljana Borzan Većina Hrvata smatra kako su uređaji proizvedeni prije 20 godina trajali dulje u odnosu na moderne uređaje

Međutim, takve oznake još nisu uvedene. Pa, što napraviti kad vam printer odjednom prestane raditi i kaže da je "došao do kraja svog životnog vijeka", a zapravo je problem u samo jednoj komponenti?

Upravo se to dogodilo piscu i predavaču na Sveučilištu New Haven, Marku Tavernu, kad je njegov Epson printer jednostavno otkazao poslušnost.

Kako je objavio na Twitteru, Epson printer, koji je koristila njegova supruga, odjednom je prestao raditi i na ekranu ispisao da je "došao do kraja svog radnog vijeka". Tavern i njegova supruga imali su dvije opcije - odnijeti printer u Epsonov servis ili kupiti novi uređaj.

 

 

No, kad je Tavern krenuo istraživati u čemu je problem, ispalo je da je greška vezana uz porozne podloge u samom printeru koje prikupljaju i zadržavaju suvišnu tintu. One se, s vremenom, zasite tintom i unište, što može dovesti do loše kvalitete printanja ili pak curenja tinte. Obično se drugi dijelovi printera istroše prije ovih podloga, no kod korisnika koji često printaju velike količine dokumenata, može doći i do ranijeg trošenja. To znači ujedno i da je ostatak printera potpuno ispravan, ali ne radi.

Blokirani printer dobar je primjer prakse "mislite da ste kupili proizvod, ali zapravo ste unajmili uslugu", prokomentirao je profesor međunarodnog prava na Sveučilištu Harvard, Jonathan Zittrain.

Slika nije dostupna Hrvatska europarlamentarka ističe: Ljudi su spremni platiti kvalitetu, ali ne i popravak koji stoji poput novog uređaja

I u Epsonu su toga svjesni. Dapače, sami priznaju kako su "printeri dizajnirani da prestanu raditi kad bi daljnje korištenje bez zamjene podloga moglo stvoriti rizik od veće štete zbog razlijevanja tinte ili sigurnosni rizik zbog kontakta viška tinte s električnim komponentama".

Zanimljivo, Epson je na svojim internetskim stranicama korisnicima objasnio što mogu napraviti. Ako koriste starije verzije Windows operativnog sustava (XP do 10) i printer im je javio grešku prvi put, mogu instalirati Epsonov alat koji će privremeno odblokirati printer, ali samo za kratko vrijeme. Koliko je to točno vremena, nitko ne može sa sigunošću reći.

Kad se greška ponovi, printer mora u servis. No, u Epsonu upozoravaju da "popravak možda neće biti najisplativija opcija za jeftinije printere", jer kako dodaju, možda su i druge komponente na izdisaju.

Dobra je vijest kako se to odnosi na samo nekoliko modela printera (L360, L130, L220, L310 i L365), ali nije isključeno da će se slične greške pojaviti i na drugim modelima.

Još je jedna dobra vijest, što se te podloge mogu zamijeniti i tako produljiti životni vijek printera. No, Epson ih nema u slobodnoj prodaji, tako da ih korisnici ne mogu jednostavno kupiti i zamijeniti.

Na službenim Epsonovim stranicama dali su i objašnjenje zašto je to tako.

Implementiranje takvog dizajna, rezultiralo bi skupljim printerima. Većina korisnika ne bi profitirala od povećanja cijene, jer njihovi printeri nikad neće prikazati grešku "kraj životnog vijeka", stoji u pojašnjenju na Epsonovoj stranici.

Korisnicima kojima se poruka ipak pojavi, preostaje jedino da printer odnesu u servis ili kupe novi.

Izvor: Figth to Repair

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju