Najnovije istraživanje iz kompanije Kaspersky Lab ukazuje na činjenicu da se ljudi koji na internetu traže „bolju polovicu“ vrlo često razočaraju, budući da su se mnogi od njih našli u situaciji da su korisnici s druge strane bili prevaranti i da su koristili lažne informacije i fotografije, kao i maliciozne linkove, kako bi od njih dobili osobne informacije.

Istraživanje je otkrilo da su oni koji traže svoju srodnu dušu na platformama za online zabavljanje, popularnije kao online dating, kao što su Tinder, Bumble, OK Cupid, Badoo i druge, u manjini, pri čemu samo 11 posto ove platforme koristi kako bi pronašli partnera za brak. S druge strane, gotovo polovica (48 posto) ispitanika koristi ove platforme isključivo za zabavu, dok otprilike svaki deseti korisnik (13 posto) želi pronaći partnera isključivo za seksualni odnos.

Svijet online zabavljanja također je pun netočnih i lažnih informacija, što može izazvati još više problema korisnicima koji zaista žele pronaći pravu ljubav. Više od polovice (57 posto) ispitanika priznalo je da ne daju točne informacije prilikom prijavljivanja na ove platforme, kako bi njihovi online profili izgledali primamljivije u odnosu na stvaran život, dok neki to rade kako bi uhvatili svoje partnere u prijevari.

Sve veće korištenje lažnih podataka u velikoj mjeri odvraća korisnike od korištenja platformi za online zabavljanje, pri čemu svaki peti korisnik (19 posto) tvrdi da zbog lažnih fotografija nema želju za korištenjem usluga online zabavljanja/datinga, dok je jadan od deset korisnika (12 posto) nezadovoljan lažnim očekivanjima od potencijalne veze ili netočnim informacijama o trenutnom statusu veze (11 posto). Zanimljiva, a također i ironična, jest činjenica da netočne informacije više smetaju korisnicima koji i sami daju lažne informacije nego onima koji su iskreni.

Iako lažne informacije utječu na njihovu želju za korištenjem platformi za online zabavljanje, korisnike također odvraćaju i potencijalne sigurnosne prijetnje, pri čemu je svaki deseti korisnik naveo da su među ovim sigurnosnim faktorima susreti s prevarantima koji pokušavaju izvući osobne informacije, kao i maliciozni linkovi i malware virusi koji mogu zaraziti njihove uređaje. Kada je u pitanju suočavanje s ovim prijetnjama, oni koji „lažu", na mreži imaju veću vjerojatnost da će im sigurnost biti ugrožena. Primjerice, 16 posto korisnika koji postavljaju lažne informacije bilo je u situaciji da im je uređaj zaražen malware, spyware ili ransomware virusom preko platforme za online zabavljanje, u usporedbi sa samo 5 posto onih koji postavljaju točne i istinite informacije.

Online zabavljanje odličan je način za upoznavanje novih ljudi u današnjem povezanom i dinamičnom online svijetu, stoga ne čudi činjenica da svaki treći korisnik posjećuje ove platforme, izjavio je Andrei Mochola, direktor sektora za krajnje potrošače u kompaniji Kaspersky Lab. Međutim, nije sve toliko jednostavno, a oni koji traže svoju srodnu dušu na mreži nailaze na veliku količinu lažnih informacija, prevaranata ili skrivenih motiva tijekom te potrage. Velik broj ljudi koji iznosi lažne informacije, pokušavajući se prikazati privlačnijima i zanimljivijima, ukazuje na to da korisnici iskorištavaju digitalne usluge kako bi manipulirali informacijama na način na koji to nije moguće učiniti u stvarnom svijetu.

Kao što je slučaj sa svakim popularnim trendom na mreži, nažalost, postoje ljudi koji platforme za online zabavljanje žele koristiti u zlonamjerne svrhe. Naravno da naše rješenje za korisnike nije da u potpunosti izbjegavaju ove platforme, već je naš savjet da na svakom koraku budu oprezni kada je u pitanju njihova cyber-sigurnost. Za početak, najbolje je rješenje da koriste sigurnosno rješenje koje ima kapacitet reagiranja u različitim situacijama i na različite prijetnje, dodao je Mochola.