Stroža pravila EU-a za sadržaj na internetu Googleu, Twitteru, Meti i Appleu

Google, Meta, Twitter i Apple suočavaju se sa strožim pravilima EU-a o online sadržaju, temeljenim na mjesečnim brojevima korisnika koje objavljuju kompanije, a koji premašuju prag EU-a za velike online platforme.

Hina | 17.02.2023. / 12:44

Meta (Foto: Afp)

Prema novom Zakonu o digitalnim uslugama EU-a tvrtke s više od 45 milijuna korisnika smatraju se vrlo velikim online platformama i podliježu obvezama poput upravljanja rizikom te vanjskoj i neovisnoj reviziji. Također su dužni dijeliti podatke s vlastima i istraživačima te usvojiti kodeks ponašanja.

Zakon o digitalnim uslugama, ilustracija Europska komisija objavila smjernice za internetske platforme i tražilice za prijavu broja korisnika

Europska komisija je internetskim platformama i tražilicama dala rok do 17. veljače da objave podatke o mjesečnim aktivnim korisnicima.

Vrlo velike internetske platforme imaju rok od četiri mjeseca za implementaciju novog zakona ili riskiraju kazne.

Twitter je rekao da ima prosječno 100,9 milijuna korisnika mjesečno u EU-u, na temelju procjene izrađene od podataka u posljednjih 45 dana.

Alphabet je dao jedan broj na temelju korisničkih računa, a drugi na temelju odjavljenih korisnika. Dodaje da je na Google Mapsu prosječno mjesečno bilo prijavljeno 278,6 milijuna korisnika, na Google Playu 27,6 milijuna, 332 milijuna na Googlea Searchu, 74,9 milijuna na Shoppingu i 401,7 milijuna na YouTubeu.

Apple je kazao da je jedino App Store vrlo velika platforma, a ima više od 45 milijuna korisnika.

EBay je rekao da je ispod praga za vrlo veliku kompaniju.

Meta Opomena za Metu: Europska komisija ih drži na oku i prijeti kaznom

Ranije ovog tjedna Meta je objavila da ima prosječno 255 milijuna korisnika mjesečno na Facebooku u EU-u te oko 250 milijuna na Instagramu u posljednjih šest mjeseci 2022. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti