Ovogodišnju šoping sezonu koja započinje s crnim petkom krajem studenog i nastavlja se s masovnom kupovinom uoči božićnih blagdana mogla bi obilježiti nestašica i kašnjenje proizvoda. Trenutačno je teško reći kako će situacija izgledati za dva mjeseca, no ono što je već sada jasno je da možemo očekivati o nestašicu gadgeta i sličnih proizvoda, što znači da bi o poklonima ove godine trebalo razmišljati ranije.

O problemima automobilske industrije zbog nestašice čipova više smo puta pisali, no problema nemaju samo proizvođači, odnosno kupci automobila. Naime, na tržištu vlada i nestašica plastike i magneta, a tom problemu treba dodati i brojne izazove u globalnom lancu nabave, objasnili su na Cnetu. Naime, nakon dovršetka same proizvodnje nekih proizvoda/uređaja (koja ionako kasni), pojavljuju se problemi transporta do planiranih destinacija.

A zastoji i kašnjenja globalnog lanca nabave spoj su različitih faktora - od zastoja u određenih lukama nastalih kao posljedica koronakrize, zatim kaosa koji su izazvale oluje i poplave posljednjih mjeseci pa do povećane potražnje. Nedavno su ispred luke u Los Angelesu svoj red na iskrcaj robe čekala čak 73 teretna broda, što je rekord.

Da se ove godine ranije treba pripremiti za blagdanski šoping upozorava i generalni direktor kompanije koja razvija rješenja za lance nabave PowerFleet Mark Stanton: Ako nešto želite ili trebate, postoji vjerojatan rizik da to nećete dobiti do blagdana. U prvom redu to je potrošačka elektronika, ali nemojte se iznenaditi ako u trgovinama ne bude dovoljno igračaka, ali i određene odjeće.

Situacije s nestašicama i kašnjenjima vjerojatno će se odraziti i na cijene, odnosno popuste te ove godine ne treba očekivati da će trgovine radikalno snižavati cijene za crni petak, kako smo na to navikli. Popusta će sigurno biti, no oni vjerojatno neće biti tako veliki, a općenito možemo očekivati da će cijene rasti.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju