Stručnjaci upozoravaju na još jednu stvar koja koči elektrifikaciju

Iako je električnih automobila na cestama sve više, elektrifikacija ipak ne ide tempom koji se ranije mislilo.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 08.04.2024. / 15:21

Električni automobil (Foto: Getty Images)

Sve više automobilskih kompanija prilagođava svoje planove elektrifikacije situaciji na tržištu. Do prije nekoliko godina činilo se kako će tranzicija na struju biti puno dinamičnija i brža, no pokazalo se da su kupci prilično oprezni oko kupovine električnih automobila, zbog dobro poznatih problema - od cijene do kapaciteta baterija i infrastrukture za punjenje.

Made in China Automobili proizvedeni u Kini zauzet će čak četvrtinu europskog tržišta električnih vozila

Tim razlozima sporijeg prelaska na struju u odnosu na neka ranija očekivanja treba dodati još jedan - veliki pad vrijednosti električnih vozila nakon njihove kupovine. Tako barem tvrde na CNBC-u na temelju nedavnog istraživanja koje je u SAD-u provela tvrtka iSeeCars. Prema njihovim podacima, prosječna cijena električnih automobila starih između 1 i 5 godina tijekom proteklih 12 mjeseci smanjena je oko 32 posto, što je jednako vrijednosti od skoro 14.500 dolara, dok je u isto vrijeme taj pad vrijednosti za automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem slične kategorije iznosio samo oko 3,6 posto.

Prema analitičaru Karlu Braueru, iako bi veliki pad vrijednosti, odnosno cijene e-vozila mogao privući određene kupce, zbog istog razloga mogla bi pasti potražnja za ovakvim tipom vozila. Kako sve više kupaca automobila postane svjesno velikog pada vrijednosti električnih vozila, bit će manje zainteresirani za kupovinu, smatra Brauer koji naglašava kako je tijekom prvih nekoliko godina najveći trošak posjedovanja novog vozila upravo pad njegove vrijednosti.

Brauer je zato izdvojio jednu drugu kategoriju automobila čija bi se popularnost mogla značajno povećati tijekom sljedećeg desetljeća. To su hibridi. On kaže kako je prošle godine prosječna cijena polovnih hibrida u SAD-u pala za oko 6,5 posto, što je nešto više od 2100 dolara, što je samo dio pada vrijednosti električnih vozila. To bi mogao biti samo jedan od razloga zašto bi se dio budućih kupaca automobila, umjesto potpuno električnih vozila, mogao odlučiti upravo za hibridne automobile.

O problemu pada vrijednosti električnih vozila za CNBC je govorio još jedan analitičar i suosnivač Smart Investora David Kuo. On kaže kako do sada nije ulagao u ovu industriju upravo iz tog razloga - nemogućnosti električnih vozila da zadrže vrijednost nakon kupovine te je i on naglasio kako je taj pad vrijednosti kada su u pitanju benzinci i dizelaši puno manji.

BYD Kinezi pucaju visoko: BYD najavio pickup s kojim napada Muskov Cybertruck

Na isti problem u ranijim razgovorima s novinarima CNBC-a upozorili su i direktori automobilskih kompanija poput Volkswagena i Toyote. Kuo je upozorio i na još jedan potencijalni problem polovnih električnih automobila, a to je zastarjelost softvera. Na sličan način na koji danas telefone i računala nakon određenog vremena više ne možete nadograditi s novim softverom, u budućnosti bi isti problem mogli imati i automobili. Nakon kupovine polovnog automobila, on bi brzo mogao postati nekompatibilan s posljednjim nadogradnjama, što bi kupce osvijestilo te bi tek onda shvatili da su previše platili polovni električni automobil, smatra ovaj analitičar.

 Izvor: CNBC

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti