S obzirom na to da su prepuni tehnologije, za današnje se automobile često kaže da su poput računala na kotačima. Implementirana tehnološka rješenja prvenstveno trebaju povećati sigurnost te vozačima olakšati upravljanje vozilima. Sve više takvih rješenja - od automatskog kočenja do održavanja vozila unutar vlastite trake, napravljeno je kako bi se smanjio broj prometnih nesreća, odnosno poginulih i ozlijeđenih u prometu.

Jedan od takvih sigurnosnih sustava jest i e-poziv (eCall), koji je obavezan u svim novim automobilima i lakim teretnim vozilima u Europskoj uniji od kraja ožujka 2018. O koliko je korisnom sustavu riječ, možemo vidjeti na primjeru jučerašnje nesreće na Papuku. Kako su na svojim stranicama na Facebooku objavili iz HGSS stanice u Požegi, jučer su zaprimili poziv Centra 112 o aktivaciji eCall uređaja na automobilu - sustav je poslao i približnu lokaciju na koju se uputila ekipa iz HGSS-a i jedan liječnik. Kada su došli na mjesto nesreće, pronašli su automobil u kanjonu Veličanke te dvije osobe s lakšim tjelesnim ozljedama.

Od zaprimanja dojave do dolaska do unesrećenih prošlo je samo 20 minuta i upravo je u tome najveća važnost sustava e-poziv. Naime, eCall bi trebao pomoći da se ozlijeđenima pomogne zadovoljavajući pravilo zlatnog sata, odnosno u sat vremena nakon nesreće jer se pokazalo da ako se u tom roku unesrećenima pruži pomoć, njihove su šanse za preživljavanje mnogo veće. Prilikom donošenja odluke o obveznoj implementaciji tog sigurnosnog sustava za cijelo tržište EU-a, iz Europskog parlamenta posebno su naglasili kako će se tako ubrzati reakcija nadležnih službi za 60 posto u urbanim i 50 posto u ruralnim područjima. U praksi to znači oko 2500 mrtvih i nekoliko desetaka tisuća manje ozlijeđenih na europskim cestama svake godine.

Kako sustav radi

Sustav e-poziv aktivira se u slučaju teže prometne nesreće (može se aktivirati i ručno) te automatski preko satelita u roku od nekoliko sekundi kontaktira s pozivnim centrom 112 i šalje podatke koji će hitnim službama pomoći u pronalaženju vozila. Ti podaci uključuju točnu lokaciju vozila, vrijeme nesreće i smjer u kojem se vozilo kretalo, a važno je naglasiti da sustav funkcionira u svim zemljama Europske unije.

Važno je naglasiti da se sustav aktivira samo i jedino u slučaju teške prometne nesreće i tek tada dolazi do prenošenja podataka. Dakle, nema nikakvog praćenja lokacije, nadziranja vožnje ili prijenosa podataka tijekom vožnje, odnosno dok sustav nije aktiviran.

To je samo jedan od brojnih sigurnosnih sustava koji su dostupni u vozilima te u budućnosti možemo očekivati da će proizvođači automobila još veću pozornost posvetiti sigurnosti kako bi u budućnosti na cestama bilo što manje nesreća i stradalih.