Koliko smo daleko od predstavljanja prvog pravog autonomnog automobila u koji ćemo samo sjesti i vožnju u potpunosti prepustiti računalu, dok ćemo mi bezbrižno uživati i ne obazirati se na događanja u prometu?
Iako su dosad autonomna vozila tehnoloških i automobilskih kompanija bez problema odvozila stotine tisuća kilometara, i dalje nam se čini kako ovakva vozila pripadaju nekoj daljoj budućnosti – ne samo na našim cestama, nego i u SAD-u, Velikoj Britaniji i drugim razvijenim državama. No ako je suditi prema informacijama koje je tijekom vikenda objavio analitičar Deutche Banka Rod Lache, dolazak autonomnih automobila više nije pitanje godina, već kvartala. Pritom se misli na potpuno autonomna vozila, a ne na modele poput Teslinih automobila s autopilotom u kojima uvijek morate biti spremni preuzeti volan i situaciju na cesti.
Naime, na sastanku s menadžmentom GM-a Lacheu je potvrđeno kako će kompanija lansirati autonomna vozila dobrano prije konkurencije, a na temelju informacija, cijena dionica GM-a skočila je za više od 4 posto u ponedjeljak te je premašila prijašnju najveću vrijednost iz prosinca 2013.
Autonomna vozila sigurno će voziti putnike u kompleksnim urbanim uvjetima bez backup vozača tijekom sljedećih nekoliko kvartala, napisao je Lache u izvještaju o GM-u i autonomnim vozilima. Također, ova kompanija ima planove za razvoj vlastite taksi-kompanije koja će konkurirati Uberu i Lyftu, a za prijevoz putnika koristit će električna autonomna vozila u kojima bi cijena vožnje, s obzirom na potrošnju struje koja je puno manja u odnosu na potrošnju benzina te na činjenicu što ne treba platiti vozača, trebala biti jeftinija u odnosu na konkurente.
Od ostalih vijesti vezanih uz General Motors treba spomenuti kako je na jučerašnjem razgovoru s novinarima Mark Reuss, izvršni potpredsjednik kompanije, za globalni razvoj proizvoda rekao kako u ovoj kompaniji vjeruju da je budućnosti u potpunosti električna – do 2018. planiraju predstaviti još dva potpuno električna automobila, dok do 2023. žele predstaviti čak 20 električnih vozila.
Izvor: CNBC