Koji su glavni faktori koji utječu na vašu odluku o destinacijama na koje planirate putovati? Jesu li to možda preporuke prijatelja, putopisi koje ste pročitali, fotografije s interneta ili društvenih mreža koje su vas osvojile ili vam je, pri odabiru sljedeće destinacije, najvažnije kako će fotografije iz te zemlje izgledati na Instagramu i drugim društvenim mrežama i koliko ćete lajkova dobiti za takve fotografije?
Iako to možda nekima izgleda nevjerojatno, nedavno istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji među tisuću mladih starosti između 18 i 33 godine pokazalo je kako je za više od 40 posto njih najvažniji faktor "instagramabilnost", odnosno za putovanje biraju destinacije s kojih će moći objavljivati atraktivne fotografije namijenjene objavama na Instagramu i drugim društvenim mrežama. Ukratko, žele se sa svojim putovanjima hvaliti po Instagramu i dobiti što više lajkova i to im je važnije od kulture, povijesti, tradicije, prirodnih ljepota i slično.
Ovo je još jedan dokaz koliko Instagram utječe na turizam i odabir destinacija za putovanja, pogotovo među tzv. mijenijalcima te su, prema Forbesu, neka manje poznata, ali atraktivna mjesta koja su posjećivali rijetki avanturisti, danas prepuna turista, pri čemu je mnogima glavni razlog posjeta savršena fotografija kojom će se pohvaliti na Instagramu i dobiti što više lajkova
Phil Schofield iz kompanije Schofields Insurance koja je provela ovo istraživanje rekao je kako su htjeli provjeriti koliko na odluke koje ljudi donose u stvarnom životu utječu društvene mreže, odnosno sadržaj koji objavljuju na Facebooku, Instagramu i drugim mrežama te su rezultati do kojih su došli prilično zapanjujući. Sama činjenica da će ljudi potrošiti puno novca i godišnji odmor na putovanje na kojem će im najvažniji cilj biti objava što boljih fotografija sa što više lajkova iznenadila je sve u njegovoj kompanije, napominje Schofield.
No, pored glavnog razloga, odnosno hvaljenja na društvenim mrežama, posebno je zanimljiv i drugi razlog po kojem Britanci biraju putovanja – skoro četvrtini ispitanih važne su cijene i dostupnost alkohola, a ostali razlozi su osobni razvoj (22,6 posto) i lokalna kuhinja (9,4 posto), dok je samo 3,9 posto njih kao glavni razlog navelo razgledavanje prirodnih ljepota i krajolika.