Poslovanje u oblaku, pohrana u oblaku - čini se kako danas sve treba biti "u oblaku". No što kad taj "oblak" nije dostupan?

Istraživanje "The Truth in the Cloud" koje je proveo Veritas Technologies pokazuje da većina ispitanih (60 posto) nije u potpunosti razmotrila troškove nedostupnosti oblaka i posljedice ispada sustava za njihovo poslovanje te nije dobro pripremljena za suočavanje s nedostupnošću oblaka.

Otkriveno je da gotovo svi pojedinci koji donose odluke (99 posto) vjeruju kako će njihove organizacije preseliti svoje sustave u oblak tijekom sljedećih 12 do 24 mjeseci, a više od četvrtine (27 posto) očekuje kako će svu vlastitu infrastrukturu uskoro zamijeniti javnim oblakom.

Više od trećine ispitanih (36 posto) očekuje manje od 15 minuta nedostupnosti mjesečno, ali podaci pokazuju kako se gotovo trećina tvrtki (31 posto) suočava s nedostupnošću koja je gotovo dvostruko dulja od toga (31 minuta ili više).

Unatoč tome što ponuđači rješenja u oblaku obećavaju ciljeve dostupnosti usluge koji odgovaraju onima u slučaju korištenja vlastite infrastrukture, istraživanje pokazuje da mnoge organizacije ne razumiju dobro vlastitu odgovornost za osiguravanje pristupa poslovnim aplikacijama u slučaju nedostupnosti usluga u oblaku.

Tko je odgovoran u slučaju nedostupnosti oblaka?

Više od polovice upitanih (59 posto) vjeruje kako je rješavanje poteškoća u nedostupnosti servisa smještenih u oblak primarna odgovornost tvrtke koja tu uslugu pruža. Dodatno, 83 posto ispitanih također vjeruje kako je zadatak pružatelja usluge da aplikacije i podaci smješteni u oblak budu zaštićeni od posljedica moguće nedostupnosti sustava.

Ovisno o kompleksnosti aplikacija i njihovoj povezanosti te količini podataka koja je izgubljena tijekom nedostupnosti sustava, stvarno vrijeme za oporavak sustava može biti mnogo dulje od vremena potrebnog za oporavak infrastrukture.

Organizacija može odlučiti da želi biti proaktivnija u ovakvim situacijama te aplikacije u trenucima nedostupnosti oblaka prebaciti tako da se izvršavaju na vlastitoj infrastrukturi u samoj organizaciji ili na nekom drugom oblaku. Upravo to primarna je odgovornost same organizacije, a ne pružatelja usluga u oblaku.

Vrlo je jasno da organizacijama nedostaje razumijevanje anatomije mogućih ispada sustava koji se nalaze u oblaku, kao i toga da je oporavak sustava zajednička odgovornost pružatelja usluga oblaka i same tvrtke, rekao je Mike Palmer, izvršni potpredsjednik Veritasa i glavni direktor za proizvode.

Brz oporavak od ispada infrastrukture i servisa vezanih uz oblak nešto je što organizacije mogu u potpunosti kontrolirati te mogu same biti odgovorne za cijeli proces oporavka ako se odluče za proaktivni pristup osiguravanju dostupnosti aplikacija u oblaku. Ako se odluke donesu na ispravan način, sustav će imati manje vrijeme nedostupnosti, financijske posljedice bit će manje te će se ukloniti i mogućnost gubitka povjerenja korisnika ili štete za reputaciju brenda, naglašava Palmer.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju