Kako tehnologija utječe na prehrambenu i poljoprivrednu industriju? Hoće li roboti zamijeniti poljoprivrednike? I hoćemo li u budućnosti jesti samo meso iz laboratorija? Ovo su samo neka od pitanja na koja su odgovore pokušali dati sudionici drugog online panela DiscussIT u organizaciji Combisa.
Glavni direktor Combisa Goran Car na samom je početku istaknuo "kako tehnologija može doprinijeti svakom segmentu života, ako je pravilno i optimalno koristimo".
Svaka tvornica ima svoju viziju uspjeha i poruku koju šalje kupcima, no one s najvećim potencijalom rasta su one koje poduzimaju korake da svoje poslovanje učine tehnološki pametnim, odnosno da budu dio industrije 4.0, navodi Car.
Član uprave Kraš Grupe, Damir Bulić dodao je kako se moderna tehnologija razvija izrazito brzo i utječe na tržište i gospodarstvo, a na tvrtkama je da se prilagode tim promjenama.
Prema riječima Ivane Rendulić Jelušić, konzultantice za pametnu poljoprivredu, korak prije pametnih tvornica je pametna poljoprivreda, a ona omogućuje da u proizvodnji hrane donosimo odluke temeljene na prikupljenim podacima uz pomoć novih dostupnih tehnologija, a s ciljem povećanja kvalitete proizvoda i održivosti poljoprivredne proizvodnje.
Tehnološki razvoj vidimo kao jednu od glavnih komponenti povećavanja konkurentnosti kompanije pa tako provodimo grupni program digitalne transformacije istovremeno s jakim ulaganjima u modernizaciju odnosno povećanje kapaciteta proizvodnih pogona. Optimizacija poslovnih procesa u sprezi s tehnološkim promjenama na strani IT poslovnih sustava, napredna analitika, robotika i automatika, korištenje potencijala hibridnog oblaka, nove funkcije proizvodnih linija za nove kategorije proizvoda te smanjenje ekološkog otiska kompanije su nam područja u fokusu, rekao je Mladen Pejković iz Atlantic Grupe.
Kako su na panelu istaknuli, pametne tvornice podrazumijevaju prožimanje fizičke proizvodnje s digitalnom tehnologijom i senzorikom, skupljanje podataka u realnom vremenu i odlučivanje na osnovi detaljnih predikcija. Ključni tako postaju podaci, no velik faktor je i predanost promjeni, kao i želja da se inovira.
Stoga ne iznenađuje da je na kraju panela zaključeno kako je vrijeme za pametne tvornice i digitalnu preobrazbu industrije hrane - bez obzira pričamo li o podizanju kvalitete proizvoda, smanjenju nepovoljnog utjecaja na okoliš ili pozitivnom utjecaju na bilancu prehrambenih kompanija.