Europsko tržište električnih automobila moglo bi se oporaviti zahvaljujući bogatijim kupcima

Istraživanje je provedeno među pet tisuća ispitanika u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj.

Hina | 05.09.2024. / 09:53

BMW Vision Neue Klasse X
BMW Vision Neue Klasse X (Foto: bmwgroup.com)

Europsko tržište baterijskih električnih vozila (BEV) moglo bi se oporaviti i to ponajprije zahvaljujući kupcima dubljeg džepa, koji razmatraju kupovinu high-end, premium plus i luksuznih vozila skupljih od 80 tisuća eura, ali će prije kupovine morati riješiti neke nedoumice, pokazuje istraživanje Boston Consulting Group (BCG).

BYD-ov automobil, ilustracija Musk ih je s razlogom prozvao najvećim konkurentom Tesli: Već su prodali više od milijun električnih automobila ove godine

Istraživanje provedeno među pet tisuća ispitanika u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj pokazalo je kako 38 posto kupaca spremnih potrošiti više od 80 tisuća eura na automobil, razmatra kupovinu automobila na baterijski električni pogon. Gotovo dvije trećine (64 posto) od njih kupilo bi vozilo na električni pogon prije nego vozilo s unutarnjim izgaranjem u slučaju da nudi iste specifikacije.

No, kako stoji u BCG-ovom istraživanju Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership, proizvođači električnih vozila višeg cjenovnog razreda moraju bolje odgovoriti na neke nedoumice koje muče kupce veće kupovne moći.

Među glavnim nedoumicama koje muče potencijalne nove kupce luksuznih električnih vozila (46 posto) su vrijeme punjenja i dostupnost brzih punjača, dugo vrijeme čekanja i trošak postavljanja kućnih punjača. Za 44 posto ispitanika bitno je pitanje dosega automobila, zatim predvidivosti kapaciteta baterija, posebno u hladnim uvjetima. Ipak, iznimno je važno naglasiti da je riječ o strahovima vozača koji ranije nisu vozili baterijska električna vozila. Oni koji imaju prethodno iskustvo korištenja baterijskih električnih vozila su puno manje zabrinuti i za pitanje vremena punjenja i za doseg.

Proizvođači električnih automobila imaju jedinstvenu priliku privući novu generaciju bogatih potrošača, kaže suautorica izvješća Kathrin Pannier, partnerica i direktorica u BCG-u i dodaje kako će proizvođačima za uspjeh biti potrebno ponuditi vozila s dobrim specifikacijama i performansama, po kompetitivnim cijenama. 

Riječ je o potrošačima koji su spremni istražiti tržište električnih vozila, ali su i digitalno pismeni i traže vrijednost za novac, rekla je Pannier.

Punjenje električnog automobila, ilustracija Velika promjena u Europi: Jedna je kompanija prestigla Teslu i preuzela vodeće mjesto na tržištu električnih automobila

Prema BCG-ovoj anketi, 70 posto potencijalnih kupaca električnih vozila pripada generacijama milenijalaca i Z generaciji, a jednak je omjer žena i muškaraca: 50-50. Tri četvrtine njih su tech entuzijasti i vole isprobavati nove stvari, a za 75 posto prioritet je sigurnost.

Dinamičnu vožnju voli 65 posto anketiranih, a 64 posto bi odabralo baterijsko električno vozilo prije nego automobil s unutarnjim izgaranjem. Bez čekanja na nove tehnološke napretke, 60 posto njih odmah bi kupilo baterijsko električno vozilo, a isti postotak otvoren je prema kupovini električnih automobila kineskih proizvođača.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti