Tehnološki giganti su svjesni radikalne promjene koja dolazi: Google, Facebook i iPhone neće trajati vječno

Ništa nije vječno pa tako niti uređaji i usluge na čije smo se korištenje navikli u proteklih dvadesetak godina.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 18.05.2025. / 11:41

Mark Zuckerberg (Foto: Afp)

Google, Apple i Facebook (sadašnja Meta) su tijekom protekla dva desetljeća sa svojim proizvodima značajno utjecali na moderan način života i digitalno doba u kojem živimo. Guglanje je promijenilo način na koji pretražujemo informacije na internetu, Facebook je pokrenuo revoluciju društvenih mreža, a tržište pametnih telefona radikalno se promijenilo nakon predstavljanja iPhonea.

Većina ljudi danas i ne može zamisliti svoju svakodnevicu bez pametnih telefona, Facebooka i pretraživanja interneta putem Googlea, no svima je jasno kako ovi proizvodi neće vječno trajati te da budućnost nosi promjene.

A te su promjene, čini se, već počele.

Mark Zuckebrerg Zuckerbergov korak prema gadgetu budućnosti: Stiže Hypernova

To smo saznali tijekom sudskih saslušanja u dva odvojena slučaja koja se u SAD-u zbog monopola vode protiv Mete i Googlea. Mark Zuckerberg je tako priznao kako korisnici Facebooka sve manje koriste tu mrežu za ono što je bio cilj na početku - dodavanje prijatelja i dijeljenje sadržaja. Iako ne zna konkretne brojke, korisnici Fejsa sve manje stvaraju nova virtualna prijateljstva i dijele manje sadržaja, no zato je naglasio jednu drugu stvar - veliki porast korištenja direktnih poruka. To pokazuje želju dijela korisnika da svoju komunikaciju i dijeljenje sadržaja s javnih društvenih mreža prebace na privatne poruke.

Pored toga, na CNN-u kažu kako su Facebookov problem i mladi koji su odavno digli sidro s te mreže i sada komuniciraju i objavljuju sadržaj na mrežama koje su im više cool, poput TikToka, Snapchata, ali i Metina Instagrama.

Hoćemo li koristiti iPhone za 10 godina?

O Googleovim problemima pisali smo nedavno. Lavinu komentara o padu pretraživanja putem njihove tražilice potaknuo je Appleov direktor Eddy Cue koji je rekao da je prošlog mjeseca prvi put zabilježen pad pretraživanja putem Googlea na iPhoneu. Umjesto guglanja, korisnici se sve više okreću pretraživanju putem AI chatbotova. Iako Google i tu ima svog aduta (Gemini), na tom je tržištu konkurencija puno jača te dominira ChatGPT. Pretraživanje je Googleova zlatna koka jer od prikazivanja oglasa pored rezultata pretraživanja okreću veliki novac, a ako se količina pretraživanja smanji, past će i prihodi kompanije.

Iako iz Googlea govore kako količina pretraživanja u biti i dalje raste, prošlogodišnji podaci Gartnera govore kako bi količina klasičnog internetskog pretraživanja mogla pasti za čak četvrtinu sljedeće godine.

Tijekom saslušanja Appleov Cue nije govorio samo o Googleu, već se dotakao i svoje kompanije i prilično šokirao izjavom: Možda nećete trebati iPhone za 10 godina, koliko god to ludo zvuči.

Sljedeća nova stvar

Vjenčanje s Visionom Pro Kakvo razočaranje: Platili su 3500 dolara za gadget budućnosti, a sad im samo skuplja prašinu

Na CNN-u kažu kako su promjene i potraga za konstantnim inovacijama ionako u duhu Silicijske doline koja konstantno traži neku sljedeću novu stvar na tržištu.

Apple, naravno, već gleda na tu sljedeću veliki stvar , a ona bi mogla biti nosiva tehnologija. Konkretno, pametne naočale. Izgledom i dizajnom ne bi se previše razlikovale od pravih naočala, no imat će brojne napredne tehnološke opcije, podršku za AI, glasovno upravljanje itd. Na takvim naočalama i tehnologiji rade i druge tvrtke, uključujući i Metu, Samsung i Google.

iPhone, Facebook i guglanje, naravno, ne odbrojavaju svoje posljednje sate i nema sumnje kako ćemo ove proizvode i usluge koristiti još dugo godina, no komentari lidera ovih kompanija pokazuju kako bi njihova uloga kako na tehnološkom tržištu, tako i u našim životima, s vremenom mogla biti sve manja. Sve dok ih jednom gotovo pa u potpunosti ne zamijene neki novi uređaji, usluge ili tehnologija.
 

Vezane vijesti

Još vijesti