Teorija igara društvenih mreža

Teorija igara je matematička disciplina koja želi otkriti strategije ponašanja ljudi u međusobnim interakcijama.

Zimo Zimo Iva Krc | 08.06.2011. / 10:23

Teorija igara društvenih mreža

Teorija igara je matematička disciplina koja želi otkriti strategije ponašanja ljudi  u međusobnim interakcijama.

Uvijek joj je cilj odrediti ono ponašanje za igrače koje je za njih najpovoljnije, pod pretpostavkom da su svi igrači racionalni. Pritom, odabir jednoga ovisi o odabiru drugih sudionika.

Teorija igara može vam odgovoriti na pitanje zašto da trošite svoje vrijeme na Twitter ili Facebook. Primjer: „Marku je dano 100 kuna koje mora podijeliti s Ivanom. Marko mora reći koliko kuna namjerava dati Ivanu i ako Ivan odbije ponudu nijedan neće dobiti ni kune. Ako Ivan

prihvati ponudu, tada on dobiva koliko mu je Marko ponudio. Logično je za Marka ponuditi Ivanu mali iznos, primjerice kunu i zadržati preostalih 99. Ivan bi također morao prihvatiti kunu jer je tada za bar jednu kunu u dobitku iz razloga što će inače ostati na nuli.“

No samo mali broj ljudi će u stvarnosti ponuditi drugome tako mali iznos, a još manje će ih prihvatiti tako smiješan iznos kao što je jedna kuna. Najpoštenija je ponuda naravno 50 kuna i ljudima je stalo i do poštenja (u poziciji Marka ćemo ponuditi 50:50) ali i do osobne koristi (Ivan

će namjerno odbiti jednu kunu i tako svojom tvrdoglavom Marku najbolje pokazati svoje nezadovoljstvo).

Što biste vi napravili? Otkriveno je i sljedeće: ako se sudionici ove igre ne poznaju, češće će osoba koja dijeli novac ponuditi drugoj samo jednu kunu. Zašto ćemo veću sumu dati poznaniku ali ne i strancu?

Zato jer prema poznaniku osjećamo odgovornost, on zna tko smo, zna naš identitet i tu društvene mreže igraju sve veću ulogu jer na njima više nismo anonimni te ako npr. nekoga na mreži vrijeđamo i sl. taj netko to sad može javiti vašim prijateljima i sljedbenicima što je dosad bilo nemoguće.

Teorija igara društvenih mreža samo dokazuje da su se omjeri moći počeli mijenjati te da se moć, odnosno vladanje nad pravim informacijama vraća običnim ljudima koji će je znati iskoristiti na način koji je pravedan za sve sudionike globalnog sela. Sjetite se ove priče kad umjesto 50 kuna dobijete samo jednu.

Via MichellesBlog

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti