Facebook je nedavno u 6 zemalja, uključujući Srbiju i Slovačku, počeo s testiranjem opcije koja bi mogla značiti katastrofu za brojne izdavače i kompanije kojima broj posjeta uvelike ovisi o ovoj društvenoj mreži. Izdavači se ionako već neko vrijeme žale kako je organski doseg njihovih objava u padu, a s novim velikim promjenama u News Feedu koje trenutno Facebook testira korisnicima će se prikazivati samo objave njihovih prijatelja i obitelji te sponzorirane, odnosno plaćene objave izdavača i stranica. To bi značilo da kad otvorite Facebook, više ne biste vidjeli objave medijskih kompanija, stranica koje pratite i slično, osim onih koji su spremni platiti da vam se takav sadržaj prikaže.
Umjesto na glavnom News Feedu, Facebook sada testira prikazivanje sadržaja izdavača i stranica na Explore Feedu, alternativnom zidu na kojem bi se, dakle, prikazivao samo sadržaj izdavača i stranica, no problem je što dio korisnika vjerojatno uopće ne bi pregledavao taj dio Fejsa, već bi se zadržao samo na objavama prijatelja. Od početka testiranja ove opcije u Slovačkoj 60 najvećih medijskih stranica u ovoj zemlji zabilježile su čak četiri puta manje interakcija (lajkova, komentara i dijeljenja objava) u odnosu na razdoblje prije testiranja. Brojni mali izdavači, odnosno oni s ograničenim budžetom ovakav način podjele sadržaja na dva feeda i mogućnost prikaza samo plaćenih objava na glavnom feedu nazvali su katastrofom te se boje da bi na kraju na Facebooku mogle opstati samo velike kompanije koje će moći platiti prikazivanje svojih objava na ovoj društvenoj mreži.
Iz Facebooka su potvrdili kako testiraju dvije verzije News Feeda – jednu na kojoj će se prikazivati objave prijatelja i obitelji (i sponzorirane objave) te drugu s objavama brojnih stranica koje korisnici prate. Ovaj test samo je reakcija na zahtjeve korisnika koji žele jednostavniji način na koji mogu pregledavati objave prijatelja i obitelja te iz kompanije napominju kako trenutno ne planiraju globalno lansiranje odvojenih virtualnih zidova za pregledavanje sadržaja. Iako, dakle, ne namjeravaju testirati, tj. koristiti odvojeni News Feed na drugim tržištima pored šest zemalja u kojima se trenutno testira, napominju kako će rezultati ovog testa pokazati je li takva ideja vrijedna daljnjeg testiranja i razvoja, stoga možemo zaključiti da postoji mogućnost da u nekoj budućnosti zaista dođe do ovakvih ili sličnih promjena prikaza sadržaja na News Feedu.
Izvor: Ad Week