Totalno drukčiji smjer: Zbogom ekranima u automobilima, evo što bi ih moglo zamijeniti

U modernim automobilima sve je više ekrana i oni su sve veći, no u budućnosti možda nećemo više imati niti jedan klasičan ekran u vozilima.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 22.10.2024. / 11:42

Hologramsko vjetrobransko staklo (Foto: Zeiss)

Moderni automobili prepuni su tehnologije i ekrana, a s daljnjim tehnološkim napretkom, očekujemo i nove promjene i poboljšanja. Nije teško zaključiti kako bi u budućnosti umjetna inteligencija mogla imati značajan ulogu u upravljanju opcijama u automobilima, a velike promjene možemo očekivati i kada je u pitanju vjetrobransko staklo, odnosno pogled kroz njega. Kompanije imaju različite pristupe tehnologijama budućnosti pa bi, prema jednom Appleovom patentu, vjetrobransko staklo jednom moglo dobiti podršku za proširenu stvarnost i na njemu bi se trebale digitalno prikazivati informacije o vožnji, strelice za navigaciju i slično.

Volkswgen ID.4 S Za dio vlasnika modernih automobila ovo je veliki problem i uzrok prometnih nesreća

Pristup Hyundaija je sličan i također je u suprotnosti s današnjim trendom sve većeg broja ekrana u vozilima. Njihov odjel za proizvodnju dijelova Hyundai Mobis u suradnji s tvrtkom Zeiss predstavio je koncept s kojim žele pretvoriti cijelo vjetrobransko staklo u jedan veliki hologramski ekran. Umjesto, što danas već postoji, projekcije osnovnih informacija poput brzine kretanja na mali dio vjetrobranskog stakla, ovaj koncept uključuje prikaz svih informacija - od menija, aplikacija, karata, videa pa čak i igara duž cijelog vjetrobranskog stakla ispred vozača i suvozača.

Mobis tehnologiju opisuje kao informacije o navigaciji i vožnji koje se odvijaju poput panorame preko širokog, prozirnog vjetrobranskog stakla, a s obzirom na to da nema centralne kontrolne ploče i ekrana osjetljivog na dodir i sve se prikazuje na vjetrobranskom staklu, opcijama u automobilu neće se moći upravljati na klasičan način - putem tipki i ekrana. Umjesto toga, vjerojatno će primarna metoda upravljanja biti putem glasovnih kontrola i upravljanja pokretom.

Zanimljivo je kako bi tijekom vožnje na hologramskom staklu putnici mogli gledati filmove ili čak razgovarati s prijateljima putem videopoziva. Iako se tako nešto u biti čini prilično opasnim jer bi ometalo vozača u vožnji, tehnologija je napravljena tako da vozač u biti ne može vidjeti što se događa na dijelu stakla, odnosno ekrana suvozača.

Hyundai Kona Protiv trendova: Ekrani u automobilima gube na popularnosti, evo što će ih zamijeniti kod nekih

Što se tiče načina na koji tehnologija funkcionira, ključna inovacija je prozirni filmski premaz tanak poput žileta na vjetrobranskom staklu koji omogućuje holografske slike. Taj premaz tanak poput širine ljudske vlasi koristi fotokemijska svojstva za stvaranje uzoraka od svjetla projektora, renderiranje videa i slika.

Ove kompanije planiraju početak proizvodnje za 2027. godine, a demonstracije prototipa već se odvijaju iza zatvorenih vrata.

Izvor: Automotive Interiors World 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti