Nakon što je pred britanskim parlamentarnim odborom za kulturu, sport i digitalne medije prije dva dana svjedočio Aleksandr Kogan, kojeg su mnogi prizvali glavnim krivcem u aferi curenja podataka s Facebooka, danas je na redu novo svjedočenje. Iako su članovi ovog odbora pozvali Marka Zuckerberga, on im se zahvalio i poslao tehničkog direktora kompanije Mikea Schroepfera jer smatra kako će im on dati bolje odgovore.

Zastupnici parlamenta nisu bili zadovoljni ovim potezom Zuckerberga te su ga prozvali kukavicom jer smatraju kako je on glavna i odgovorna osoba za cijelu situaciju s Cambridge Analyticom.

Njegovo svjedočenje počelo je danas u 11.30 i možete ga pratiti uživo na ZIMO-u.  

 

Za razliku od svjedočenja Marka Zuckerberga u američkom Kongresu, članovi britanskog parlamentarnog odbora odlično su se pripremili za svjedočenje i Schroepferu su postavili brojna neugodna pitanja, no kao i do sada, konkretne odgovore – a pogotovo odgovore zašto nisu ništa poduzeli kada su saznali za curenje korisničkih podataka, odnosno tko je odgovoran za taj skandal, ponovno nismo dobili.

Želimo istinu!

Zastupnik Ian Lucas predočio je dokaze prema kojima im iz Facebooka nisu rekli potpunu istinu vezanu uz situaciju s Cambridge Analyticom – iz Facebooka su znali za to još 2015., no nisu im dostavili te dokumente kada su to zatražili u veljači ove godine.

"Zašto nam to niste rekli", upitao je Lucas i rekao kako misli da je Facebook pokušao sakriti istinu od odbora: "Želimo istinu".

Upitao ga je i zašto Zuckerberg nije došao na svjedočenje, a Schroepfer mu je odgovorio kako je šef Facebooka dobivao upite iz cijelog svijeta i trenutno je posvećen rješavanju ovog problema.

 Zastupnik O`Hara ne vjeruje kako nitko u cijelom Facebooku nije predosjetio ovakvu krizu tijekom posljednje četiri godine te je upitao Schroepfera je li razlog za sporu reakciju Facebooka na probleme s privatnosti podataka činjenica što je za njih bilo profitabilno ne reagirati na te probleme.

Schroepfer je odgovorio negativno te je rekao kako trenutno rade sve što mogu kako bi spriječili buduće krize. Rekao je kako nemaju dovoljno resursa s kojima bi se borili protiv svih prijetnji na ovoj platformi te je njegov posao privući najbolje stručnjake za umjetnu inteligenciju iz cijelog svijeta koji će pomoći u rješavanju problema.

Facebook stvara ovisnost

Tehnički direktor Facebooka priznao je kako su bili spori u prepoznavanju prijetnji na svojoj mreži i te stvari se više ne mogu promijeniti, no "posvetit će svoje vrijeme i energiju" kako bi izgradili najbolju moguću i proaktivnu obranu od prijetnji na Facebooku. 

Zastupnik Giles Watling podsjetio ga je na nedavne tvrdnje bivšeg menadžera Facebooka kako ova mreža stvara ovisnost – ljudi se ne mogu odvojiti od nje i postaju dio sustava, moraju stalno pregledavati Facebook, odgovore na objave, lajkove i slično. Rekao je da, ako razvijete proizvod o kojem su ljudi ovisni, moći ćete prodavati oglase.

Na Schroepferovu tvrdnju kako ljudi vole Facebook, odgovorio mu je kako ljudi vole i cigarete.

Aktivan politički igrač ili neutralna platforma? 

Zastupnici sada postavljaju pitanja o Brexitu i oglašavanju na Facebooku vezanom uz referendum o izlasku Velike Britanije iz EU. Schroepfer ne može odgovoriti na pitanje o broju korisnika Facebooka i Instagrama koje su kontaktirale osobe izvan Velike Britanije. Kaže kako je to "veliko pitanje" i potrebno je jako puno podataka.  

S obzirom kako Facebook daje savjete oko načina korištenja platforme i oglašavanja, zastupnike zanima je li ova mreža "aktivan politički igrač", a ne samo neutralna politička platforma.

Schroepfer kaže kako svoje usluge nude svim korisnicima i klijentima te nikada nisu odbili političku stranku zato što ne žele da pobjede na izborima. "Odluka o tome tko je pravi kandidat nije na nama, nego na ljudima".

Hoćete li se ispričati za nasilničko ponašanje?

Zastupnik Julian Knight upitao ga je hoće li se u ime Facebooka ispričati za nasilničko ponašanje prema novinarima – pri čemu je mislio na prijetnje tužbom novinarima The Guardiana nakon što su prvi objavili priču o Cambridge Analytici: "Žao mi je što su novinari smatraju kako smo pokušali spriječiti iznošenje istine"

Knight je nastavio: "Zlostavljanje novinara, zastrašivanje akademskih institucija, ometanje pravnih istraga… to je vaš obrazac ponašanja… Vi ste problem!"

To je bila pogreška, ne znam što se dogodilo

Članovi odbora sada postavljaju pitanja o skandalu s Cambridge Analyticom te ih zanima što su iz Facebooka napravili nakon što je 2015. The Guardian objavio priču o povredi privatnosti korisnika Facebooka: "Kontaktirali smo Kogana, Cambridge Analyticu i druge kako bi saznali postoje li druge informacije".

Od Schroephera se traže konkretni odgovori – zašto je Facebooku trebalo dvije godine da obavijesti korisnike o podacima koji su procurili i tko je odgovoran za tu odluku. "Sada kada gledamo, to je bila pogreška… ne znam tko je donio odluku… ne znam što se dogodilo" – Schroepher kaže kako im je tada bilo jedino bitno da su podaci korisnika sigurni.

Facebook ne može napraviti previše kako bi zaustavio širenje lažnih vijesti

Schroepfer smatra kako je za sve važna transparentnost te bi izbacivanje političkih oglasa iz News Feeda, što je predložio predsjedavajući odbora Collins samo naštetila ljudima i transparentnosti same mreže.

Collins je zaključio kako kombinacija News Feeda i ciljanog oglašavanja na Facebooku otvara veliki prostor za plasiranje lažnih vijesti te se čini kako Facebook ne može napraviti previše kako bi to kontrolirao.

Kao rješenje rekao je kako danas automatizirani sustavi na Facebooku blokiraju 90 posto golotinje i upravo takvi sustavi bi u budućnosti trebali blokirati neželjeni sadržaj na njegovoj mreži.

Jako sam razočaran…

Komentirajući rusko oglašavanje na Facebooku tijekom američkih izbora – s kojim je prekršen zakon jer su se Rusi na Fejsu pretvarali da su Amerikanci, ali su za plaćanje oglasai koristili ruski rubalj, što se protivi američkim političkim zakonima, Schroepfer je rekao kako je jako razočaran što nisu ništa poduzeli.  

Collinsa najviše zanimaju činjenice o političkom oglašavanju i načinima na koji korisnici mogu odabrati opciju s kojom bi zabranili prikazivanje političkih oglasa:

"Želim biti jasan. Ne postoji takva opcija za političko oglašavanje" – Schroepfer mu ponovno objašnjava kako ne postoji način za zabranu prikazivanja posebnih kategorija, već korisnici samo mogu samo odabrati opciju s kojom će se zabraniti prikazivanje oglasa od određenog oglašivača, no opcija s kojom bi se izuzeli od prikazivanja političkih oglasa ne postoji.

Političko oglašavanje na Facebooku

Predsjedavajući odbora Damian Collins počeo je s pitanjima o razlozima zbog kojih Facebook prikuplja podatke o svojim korisnicima, a Schroepfer mu je objasnio kako mu Facebook prikazuje oglase bazirane na njegovim interesima, a kome to ne odgovara, može ih izbrisati, odnosno korisnici imaju kontrolu nad interesima koji će biti dostupni oglašivačima.

No, kao i na TV-u, korisnicima se mogu prikazati i oglasi vezani uz npr. politiku, iako to nije njihov interes, no podsjetio je na opciju s kojom se, nakon prikazivanja određenog oglasa, može zabraniti prikazivanje oglasa tih oglašivača.

Objasnio je kakve promjene planiraju predstaviti vezanim uz političko oglašavanje na Facebooku kako bi korisnicima omogućio veću kontrolu nad oglasima koje objavljuju političke stranke.
 



 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju